Cestovní kanceláře využívají youtubery: V čem je jejich síla?

Autor: dne 31 července 2017

Dávno pryč jsou doby, kdy fungovala reklama v časopisech nebo novinách. Stále více společností od toho proto ustupuje. Když už tištěné médium, tak třeba jen na image, ne za účelem nalákání velkého počtu zákazníků. Síla se přesunula na internet, v poslední době jsou pak stále více populární tzv. youtubeři.

Aby bylo jasno, o koho vlastně jde, pomožme si krátkou poučkou. Kdo je tedy takový youtber? Je to osoba, která na YouTube nahrává videa, ale také dlouhodobě sleduje nahrávky ostatních. Pro významné youtubery s mnoha fanoušky je tato platforma díky příjmům z reklamy i dobrým zdrojem obživy. Používá se pro ně i termín influenceři, vzhledem k tomu, že své fanoušky zasahují a ovlivňují i na jiných sociálních sítích jako je Facebook, Instagram, Twitter, Snapchat nebo Pinterest. „Je to aktuální trend a způsob, jak oslovit mladou generaci. Navíc je oproti časopisu výsledek snadno měřitelný,“ vysvětluje jednatel cestovní kanceláře S-GUIDE Robert Paul. Zároveň i on dodává, že reklama v časopisech v poslední době zkrátka nefunguje.

Logickou otázkou samozřejmě je, zda je možné zacílit nejen na mladou generaci. Ta se nabízí jako první. Co ale třeba lidé padesát let a starší? „Záleží na prezentovaném odkazu. Jistě by mohli existovat youtubeři, kteří by se zaměřili na vyšší věkovou, a tím pádem i příjmovou, skupinu. Ale určitě by museli rezentovat jiný obsah, než sledování her či fashion,“ uvažuje jednatel společnosti S-GUIDE, specialisty na dovolenou v Alpách, lázních, na golfovém hřišti či luxusním resortu u moře.

Cestovka spolupráci s youtubery zatím rozjíždí a sonduje možnosti. „První nasbírané zkušenosti jsou s Dominikou Myslivcovou a jsme spokojeni,“ má jasno Paul. Ono to dává smysl. Česká Barbie má na sociálních sítích stovky tisíc fanoušků, shlédnutí jejích videií jde do milionů. Člověk tak nemusí být matematický génius, aby si spočítal klady a zápory takového spojení. Navíc se dá předpokládat, že řada těch, kteří se na příspěvek podívají, ho bude dále sdílet. Takové šíření už je pak jen další přidanou hodnotou.

Youtubery si najímá řada firem, dokonce i ty státní. Pro koho pracovali ti nejúspěšnější?

DenisTV – Czech Tourism, Bohemia, Acer a další
FattyPillow – Pepsi, Duos, Donuter a další
Makyna 016 – Notino, Lush, Zoot, T-Mobile a další
Týnuš Třešničková – Dermacol, Milka, Garnier a další
Jmenuju se Martin – Raiffeisen Bank, Fanta, Student Agency a další
Shopaholic Nikol – Alza.cz, Kinder, Reserved, Douglas a další
Style with me – Sazka, Samsung, České dráhy a další
Jirka Král – Xbox, Intel, Red Bull, Philps a další

Napište odpověď

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *