reklama

Fantazie, paráda! Charouzův tým získal v Monaku „zlaté double“!

reklama

V zimě překvapil Antonín Charouz oznámením, že ve spolupráci se Scuderií Ferrari nasadí svůj tým ve Formuli 2. Trvalo to jen tři podniky, než tato spolupráce vynesla první zlatý pohár: Ital Antonio Fuoco perfektně využil své startovní pozice a častých přerušení k slavnému triumfu. A co víc, druhý jezdec český stáje Louis Delétraz nakonec skončil druhý! Ten navíc v prvním závodě víkendu dojel čtvrtý, přísun bodů pro historický první stáj v seriálu je pořádný.

Už páteční závod dal tušit, že Charouz Racing System je připraven velmi dobře. Švýcar Delétraz si dojel pro své nejlepší umístění sezóny, když zůstal jen kousek od pódia. A nebýt penalizace, kdo ví, kde by nakonec skončil Antonio Fuoco. To vše ale byla jen předzvěst věcí příštích. Přišla totiž sobota a obrovská radost českých fanoušků. Do historie opět velmi zasáhly penalizace, tentokrát ale hrály ve prospěch Charouz Racing System. Ale popořádku.

Pořadí startovního roštu sprintu Formule 2 již tradičně odpovídá obrácenému výsledku hlavního závodu, dle kterého smí osmý vyrazit z pole position. Nikde jinde na světě to pochopitelně neznamená pro osmého předchozího závodu tak velkou výhodu, jako v úzkých ulicích Monaka. A tím byl roku 2018 Antonio Fuoco. Jistě dvaadvacetiletý pilot si v pátek asi myslel na lepší umístění, za daných okolností ale bylo 8. místo v cíli to nejlepší, co se mu v ohledu na sobotu mohlo stát. Hned za Italem ovšem čekali na jeho nejmenší zaváhání vítěz sprintu z Barcelony Jack Aitken (ART), favorit Lando Norris (Carlin), vždy usměvavý Ind Arjun Maini (Trident), Charouzovo druhé horké želízko v ohni Monte Carla Louis Deletraz, bývalý jezdec F1 Roberto Methi (MP), outsider Sean Gelael (Prema) a páteční vítěz Arťjom Markelov v jeho zbrusu nové Dallaře týmu Russian Time.

Do 38 kol dlouhé honičky Monakem vyrazil junior Ferrari v Charouzově rudém voze dobře. Kritickou první zatáčkou St. Devote projel jako první, zatímco se za ním prodral Norris před Aitkena. Hůře dopadli Japonec Makino (Russian Time) a Ital Ghiotto (Campos), kteří doplatili na stále ještě nevyřešené vrtochy nového vozu F2 a nehnuli se z místa. Následující virtuální safety car dopřál Fuocovi několik minut oddechu. Českému týmu hrála do karet i skutečnost, že Aitken po prvním kole zajel do boxů a vzdal. Na třetí pozici se tedy posunul druhý vůz stáje Charouz s Deletrazem v kokpitu. Za Švýcarem se seřadili Maini, Markelov, Merhi a Němec Maxi Günther. Na ostré závodění si diváci museli počkat až do 10. kola – o prodloužení safety caru na trati se totiž postaral Gelael, když ve 4. kole havaroval u koupaliště.

Po re-startu si Fuoco šikovně vybudoval sekundový náskok na Norrise, zatímco se jeho týmový kolega musel bránit Mainimu. Na Inda se při tom tlačil rozjetý Markelov a v 17. kole se před jezdce Tridentu povedeným manévrem dostal v zatáčce Rascasse. Ruský junior Renaultu pak hned začal atakovat třetího Deletraze. Neutralizace po Russellově chybě ve 20. kole dopřála Deletrazovi dvě kola klidu, hned po restartu se ovšem musel znovu soustředit na obranu svého místa před očividně rychlejším vozem týmu Russian Time. V Rascasse se Markelov pokusil o předjetí, oba vozy se dotkly a pokračovaly v nezměněném pořadí. A zase pomohla neutralizace: Před novou šikanou se Albon pokusil zaútočit na 8. Nissanyho, což skončilo srážkou.

Závod se mezitím přiblížil maximální časové hranici a musel být zkrácen na 30 kol. Diváci se po úklidu pasáže u přístavu právě těšili na rozhodující sprint závěrečných 2 kol, když Fukuzumi s Ferruccim zatarasili pomalou zatáčku u restaurace Rascasse. Na trať tedy znovu vyjel Safety Car a Fuoco za ním mohl neohrožen projet cílem jako vítěz! Radost českého týmu byla obrovská a nezkazila ji ani dodatečný zásah traťových komisařů. Ba právě naopak Fuoco sice dostal penalizace 0,8 sekundy, což v jeho případě na prvním místě nic nezměnilo. Doplatil na ni však druhý Lando Norris, který si k výsledném času musel přičíst 1,1 sekundy. Znamenalo to, že ho v konečném účtování přeskočil Delétraz a český tým bral na slavné trati double! Jaká to povedená sobota pro český motorsport: První triumf nového týmu Charouz ve Formuli 2, oba piloti na stupni vítězů na prvním a druhém místě. Jen tak dál, chlapci! Sponzoři týmu musí být určitě spokojeni, hlavně společnost FAST ČR, která „má pod sebou“ mimo jiné i značku Sencor. Jezdci týmu jsou totiž opravdu „fast“, tedy ryhlí! Šampionát pokračuje za měsíc v Le Castelletu.

Text Roman Klemm
Foto: fiaformula2.com

Výsledek sprintu Formule 2 v Monaku:

1 Antonio Fuoco Charouz Racing System 30 48m45.173s
2 Louis Deletraz Charouz Racing System 30 1.269s
3 Lando Norris Carlin 30 1.472s
4 Artem Markelov RUSSIAN TIME 30 3.291s
5 Arjun Maini Trident 30 6.649s
6 Maximilian Günther BWT Arden 30 7.155s
7 Roberto Merhi MP Motorsport 30 10.299s
8 Nicholas Latifi DAMS 30 11.442s
9 Nyck de Vries Pertamina Prema Theodore Racing 29 -1 kolo
10 Luca Ghiotto Campos Vexatec Racing 29 -1 kolo
11 Nirei Fukuzumi BWT Arden 27 -3 kola
12 Santino Ferrucci Trident 27 -3 kolas
Roy Nissany Campos Vexatec Racing 25 Nedojel
Alexander Albon DAMS 25 Nedojel
Ralph Boschung MP Motorsport 20 Nedojel
George Russell ART Grand Prix 18 Nedojel
Sean Gelael Pertamina Prema Theodore Racing 3 Nedojel
Tadasuke Makino RUSSIAN TIME 2 Nedojel
Jack Aitken ART Grand Prix 1 Nedojel

Průběžné pořadí jezdců
1. L. Norris 98 bodů
2. A. Markelov 71 bodů
3. A. Albon 71 bodů
4. G. Russell 62 bodů
5. J. Aitken 49 bodů
6. N. De Vries 46 bodů
7. S. Sette Camara 46 bodů
8. Antonio Fuoco 39 bodů
9. Sean Gelael 19 bodů
10. Nochilas Lafiti 26 bodů
11. Louis Delétraz 24. Bodů
12. Roberto Mehri 23 bodů

Průběžné pořadí týmů
1. Carlin 144 bodů
2. ART Grand Prix 111 bodů
3. DAMS 93 bodů
4. Russian Time 75 bodů
5. Pertamina Prema Theodore Racing 75 bodů
6. Charouz Racing System 63 bodů

 

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama