reklama

Lázeňská města zažívají renesanci. Pobytové portály hlásí rekordní tržby

reklama

Češi znovu objevují kouzlo lázní. Lákají je především ozdravné procedury. Vloni se jen během prvních tří čtvrtletí podle Českého statistického úřadu v lázeňských zařízeních ubytovalo 664 088 hostů – z toho 353 831 Čechů. Podle odhadů se počet hostů lázeňských zařízení za rok 2017 dostane přes 800 tisíc. O vzrůstající oblibě lázní svědčí i stoupající tržby portálů, které lázeňské pobyty prodávají.

Už od roku 2014 zaznamenávají tuzemské lázně úbytek klientů ze zahraničí – zejména z Ruska. Nahrazují je ale Češi, kteří do lázeňských měst míří stále častěji. „Loňský rok je možné, co se prodejů týče, označit za rekordní. Zaznamenali jsme nárůst tržeb o 14 procent. Během roku 2017 se prostřednictvím našeho portálu ubytovalo celkem 17 300 klientů.

Podle vývoje poptávky očekáváme, že rok 2018 bude ještě úspěšnější,“ uvedl Richard Šipoš z portálu Spa.cz, který se specializuje na prodej lázeňských a relaxačních pobytů.

Raketový nárůst zájmu zaznamenávají téměř všechna tuzemská lázeňská města. Mezi nejoblíbenější dlouhodobě patří Karlovy Vary, Luhačovice, Mariánské a Františkovy Lázně nebo Poděbrady. Češi ale začínají objevovat i další lokality. „Zájem našich klientů o pobyty vzrostl v roce 2017 nejvíce v Teplicích nad Bečvou, a to o 40 procent, stejné procento hlásí Lázně Bechyně a 33 procentní nárůst zaznamenaly prodeje pobytů v Lázních Vráž,“ popsal Richard Šipoš.

Kvůli nárůstu zájmu o lázeňská města je ale třeba plánovat pobyt s předstihem. Nejvíce lidí navštěvuje lázeňská města od začátku března do června, hlavní lázeňská sezóna pak trvá od září do října. V mnoha případech si museli klienti vloni při rezervaci léčebného pobytu v nejžádanějších lokalitách v hlavní sezóně rezervovat pobyt s tří- až čtyřměsíčním předstihem. Stejně tak tomu bude i letos, pokud se tedy lidé chystají do lázní už na jaře, je nejvyšší čas na nákup pobytu a rezervaci ubytování,“ doporučil Richard Šipoš.

Na obsazenost lázeňských hotelů mají vliv i Vánoce. Spousta Čechů totiž našla pod stromečkem dárkový poukaz právě na pobyt v lázních. „V předvánočním období jsme zaznamenali oproti roku 2016 nárůst o 41 procent v prodejích pobytových poukazů. Řada obdarovaných je začne čerpat už na jaře, což bude mít samozřejmě značný vliv na obsazenost hotelů.

Navíc aktuální trend, kdy si Češi dopřávají víc tuzemských dovolených v průběhu roku, naznačuje, že obsazenost lázeňských měst bude v průběhu roku 2018 velmi vyvážená,“ řekl Richard Šipoš.

Hotely se v nadcházející sezóně musejí připravit na náročné hosty. Požadavky Čechů na vybavenost hotelů i nabídku procedur totiž každým rokem rostou. „Trendem posledních let je přísnější hodnocení hotelů klienty. To, co bylo ještě před pár lety vyhovující, českým návštěvníkům už nyní jednoduše nestačí. Zvyšují se nároky na kvalitu ubytování, vybavení hotelů i pestrost procedur. Hotely proto každoročně investují miliony do rekonstrukcí i rozšiřování služeb, značné investice je možné očekávat v mnoha lázeňských městech i v letošním roce,“ uzavřel Richard Šipoš.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama