reklama

Martha Issová a další známé osobnosti zpívají a rapují v klipu k písni Skutečně zdravá škola

reklama

Martha Issová, Simona Babčáková, Lejla Abbasová, Kristýna Boková, Jan Budař, Jan Dolanský, Tata Bojs Mardoša, Milan Cais, kuchař Martin Škoda, youtuber Kovy…. Známé osobnosti spojil videoklip k písni Skutečně zdravá škola. Zpěvačky Lena Yellow a Bára Vaculíková tuhle skutečně zdravou hitovku složily speciálně pro Food Revolution Day, světový den boje za lepší stravování, který letos připadl na 20. května.

Zpěvačky Lenka Jankovská (Lena Yellow) a Bára Vaculíková společně založily projekt Mateřská.com, který ve spolupráci s občanskou iniciativou Skutečně zdravá škola v čele s výživovou poradkyní Margit Slimákovou podpořil Food Revolution Day 2016. Jejich aktivita rozvíjí myšlenku anglického šéfkuchaře Jamieho Olivera, průkopníka této kampaně ve Velké Británii. Oficiální videoklip k písni Skutečně zdravá škola byl slavnostně pokřtěn 20. května v Praze na lodi Cargo Gallery v rámci happeningu na počest Food Revolution Day.

„Klip jsem natáčela s radostí a vírou, že jde o velmi dobrou a důležitou věc. Ještě dnes mám v chřípí podivný smrádek školní jídelny a v živé paměti i frustrující zážitky z ní. A udělám všechno pro to, aby moje děti měly možnost jíst zdravé, dobré věci a vytvořily si k jídlu láskyplný vztah. Má to velký vliv na zdraví, náladu a celý život. Snažíme se o to doma každý den a já bych si přála, aby se moje děti i ve škole učily to samé. Navíc jsem přesvědčena, že to není otázkou peněz, ale přístupu, ochoty a nadšení. Pokud se nám klipem podaří zažehnout v lidech jiskru, budu šťastná,“ říká Martha Issová.

Food Revolution Day oslavuje kvalitní, čerstvé a opravdové jídlo. Den je každoročně spojený s aktivitami, které mají především dětem ukázat důležitost kvalitního stravování, nadchnout je pro dobré a zároveň zdravé jídlo a přesvědčit i rodiče, že má význam se tomu, jak a co jíme, věnovat.

Píseň Skutečně zdravá škola je vlajkovou lodí nové desky, na kterou zpěvačky Lena Yellow a Bára Vaculíková brzy otevřou veřejnou sbírku. Stejným způsobem se jim podařilo zafinancovat i jejich debutové CD. Tuto metodu použili v České republice jako první. Mateřská.com vznikla v roce 2012 jako reakce na jejich pocity v rolích matek, které se snaží skloubit své hudební ambice s plínkami a kojením. Klip k písni Laktační psychóza se tehdy díky své syrovosti stal virálním videem a odstartoval realizaci celého stejnojmenného alba. Školkový věk prvorozených dětí a příchod dalších potomků přinesl novou vlnu inspirace a rodičovských témat, na která by se zpěvačky tentokrát chtěly zaměřit.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama