reklama

Nejen na plese za hvězdu. Odborníci radí, jak ve společnosti zazářit!

reklama

Společenské události všech typů nás provázejí celým životem. Jedna z prvních příležitostí, kdy je nutné mladému muži pořídit oblek a slečně plesové šaty, jsou taneční kurzy.

Bohužel, je stále pro některé muže oblek z tanečních první a zároveň poslední, který si kdy pořídí, pokud nedojde k příliš velké změně jejich tělesných proporcí. A to je škoda. Sezóna plesů a dalších večerních událostí je v plném proudu, a tak jsme se rozhodli poradit s odborníky, jak ve společnosti zazářit.

Osobní prezentace na prvním místě

Vzhled není to jediné, čím se ve společnosti prezentujeme. Celkový dojem tvoří souhra vizáže s vystupováním. „Taneční a jiné podpůrné kurzy v rámci osobního rozvoje jsou v dnešní době velmi důležité, aby mladší generace zcela neztratila kontakt s vlastní identitou. Každý mladý člověk umí pracovat s počítačem a sdílet své zážitky na sociálních sítích, ale v osobním kontaktu často tápe,“ vysvětluje Lenka Bernardes, módní poradkyně, lektorka image a vystupování.
V dnešní době by mnozí mohli chování klasického anglického gentlemana brát jako harašení. Nicméně muž by měl být vždy galantní, hlavně k ženě,“ dodává herec a moderátor Jan Čenský, který společně s Lenkou vede kurzy obecné rétoriky a vystupování.
V průběhu večera je vhodné kontrolovat svou upravenost a vyvarovat se tak nepříjemným situacím. Kousek jídla mezi zuby, nebo zatržená punčocha sice upoutá pozornost, rozhodně ne však správným směrem. Váš celkový dojem by měl být přednější nespoutané zábavě, alkohol proto pijte tak, aby byla zachována vaše důstojnost.

Záhada jménem dresscode

Na různé příležitosti se liší i to, jak na ni máme přijít oblečeni. Obecná pravidla upravenosti na společenské akce se nazývají dresscode. Pro večerní události bývá nejčastější takzvaný black tie.
Pánové nosí bílou košili se stojáčkem nebo klasickým límečkem se skrytou légou manžetou na manžetové knoflíčky, černý motýlek, bílý kapesníček, lakovky a tmavé ponožky. Zde máme na výběr, u klasického smokingu jednořadý nebo dvouřadý s šálovitou klopou nebo se špičatou klopou. Oblíbená je také varianta bílého, či tmavě modrého smokingu.

K bílé variantě i tak vždy nosíme černé kalhoty, lakovky a tmavé ponožky. Dámy volí vždy dlouhé večerní šaty, nemusí být příliš honosné jako k fraku ale dlouhé ano. Punčochy, uzavřené lodičky na podpatku a malé psaníčko, jsou nedílnou součástí outfitu. Smoking a dlouhou večerní nosíme na plesy, galavečery a významné společenské události.

Doplňky hrají ve vizáži velkou roli a dámy by neměly příliš podléhat módním trendům. Lenka Bernardes radí se vydat spíše cestou střízlivosti: „vhodnou společenskou obuví pro ženu jsou lodičky na podpatku s uzavřenou špičkou a patou. Pro muže kvalitní šněrovací polobotky. Přes den volíme spíše hnědě nebo černé, na vyšší formální událostí doporučujeme spíše černé nebo lakovky. Široký výběr naleznete například v prodejnách Salamander. Pro společenské události je neslušivější klasické psaníčko, malá kabelka, kam se vejde pudr, rtěnka či lesk na rty, kapesníček, mobilní telefon a klíč od domu. Bankovku nebo kreditní kartu ženy nosí v případě, když nemají pánský doprovod. Na společenské akce v rámci pracovních setkání je dobré míti s sebou i vizitky.“
„Obecně základní výbavou gentlemana by měla být úzká peněženka s bankovkami, takovou naleznete například v nabídce značky Elega, nebo kreditní karta, jeden, dva klíče, ne celý svazek, klíč od vozu, mobilní telefon, dva čisté látkové kapesníky. Jeden pro sebe, druhý v případě, že bychom potřebovali nabídnout dámě. Určitě se vyvarujme nacpaným kapsám u kalhot. Snižujte to vždy celkový dojem,“ radí mužům Jan Čenský.

Čemu se raději vyhnout?

Dle módní poradkyně je největším prohřeškem nošení oblečení bez spodního prádla zejména u žen. Mizí klasické punčochy a ženy na plesy chodí naboso. Obecně ženy i muži podléhají módním trendům a výstřelkům, což není vždy šťastné řešení. Dalším problémem bývá neochota investovat do kvalitního oblečení, protože smoking nebo oblek nenosíme tak často. Oblek na míru je však hodnotnou investicí. „Prioritou se stávají nejnovější modely mobilních telefonů, a ne osobní prezentace. Přitom naše image ovlivňuje lidi okolo nás a to, jak nás vnímají a na jaké úrovni s námi komunikují,“ zakončuje Lenka Bernardes.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama