reklama

Šest let Brašnářství Tlustý a spol.: 50 tisíc zákazníků a roční obrat 30 milionů korun

reklama

Obrat téměř 30 milionů korun, růst tržeb o 40 procent a 16 tisíc obsloužených zákazníků – takový byl rok 2018 pro Brašnářství Tlustý a spol., ryze českou a v Česku jedinou firmu svého druhu, která letos oslaví šest let od svého znovuvstoupení na trh.

50 000 zákazníků za 6 let

Brašnářství Tlustý slaví šest let, historie firmy sahá ale až do roku 1981. „Letopočet 1981 v logu firmy je už dnes hlavně symbolické datum – v tomto roce se Roman Tlustý, zakladatel firmy, začal učit na obuvníka a přišel poprvé do kontaktu s řemeslem,“vysvětlilIvan Petrův, ředitel Brašnářství Tlustý a spol.

Řemeslná živnost se do roku 2013 potýkala s finančními problémy a hrozil jí zánik.„Právě před šesti lety jsme začali pracovat na novém startu. Začínali jsme z ničeho, ve sklepě bez oken, bez zákazníků, bez peněz a se starými stroji. Chtěli jsme se ale pokusit zachránit živnost a nabídnout zákazníkům kvalitní řemeslně zpracované výrobky, vyrobené v Česku, z dobrých materiálů a za rozumné peníze.

Navíc dělané individuálně a podle přání zákazníků. A vyplatilo se. Tento rok slavíme magické číslo 50 000 individuálně obsloužených klientů. Jen v loňském roce jsme vyrobili výrobky pro 16 tisíc zákazníků a obrat firmy se blíží 30 milionům korun. Přitom ještě v roce 2017 to nebylo ani 20 milionů, každý rok rosteme minimálně o 40 procent,“ popsal Ivan Petrův.

Společenství řemeslníků

Brašnářství Tlustý a spol. není klasickou firmou v pravém slova smyslu, jedná se o společenství svobodných řemeslníků, živnostníků a malých rodinných firem. „Všichni od řemesla, kdo dnes spolupracují v našem společenství, měli své živnosti, které jim ale více méně stačily stěží na živobytí.

Tím, že jsme se spojili, rozdělili jsme si úkoly a práci, jsme byli najednou všichni silnější. K dnešnímu dni tak spolupracuje několik desítek českých živnostníků – od brašnářů, galanteristů až po švadleny a obuvníky. Potřebujeme ale i řemesla, která využíváme na výrobu komponentů, jako například slévače, kovoleštiče nebo obaláře. Součástí firmy jsou i fotografové, programátoři, grafici a různí IT specialisté. Dnes je v celém kolotoči přes 50 živnostníků a rodinných firem – a je v podstatě jedno, jestli jsou s námi v pražské dílně, na Vysočině, v Opavě, nebo jsou to koželuzi v Itálii, programátoři v Arménii, Rusku nebo třetí generace rodiny kovolitců v Japonsku,“vyjmenoval Ivan Petrův.

Sázka na kůži, kvalitu, doživotní záruku a internet

Brašnářství Tlustý a spol. už dávno nenabízí jen kožené tašky a brašny, v sortimentu nechybí cestovní zavazadla, obuv nebo oblíbené kožené doplňky.Díky širokému portfoliu kožených výrobků na zakázku je jedinou firmou v Česku tohoto druhu. „Dnes máme v nabídce přes 60 typů výrobků na zakázku – od kvalitních opasků, peněženek přes tašky do města, do práce až po aktovky a cestovní zavazadla. Nabízíme i pánskou obuv na zakázku. Naše bestsellery jsou peněženky a opasky, kde cena začíná na 1600 korunách.  To nejdůležitější ale je, že vše, co u nás zákazník najde, se dá konfigurovat pohodlně přes internetové stránky. Zákazník si zvolí barvu a typ kůže, barvu šití, u tašek například i uspořádání vnitřních kapes, podle jeho výšky upravíme délku popruhu. Do výrobků dokážeme razit i monogramy, čímž vznikají unikátní výrobky, které mnoho lidí kupuje jako výjimečné dárky svým blízkým. Na veškeré zboží poskytujeme doživotní záruku,“ přiblížil nabízený sortiment Ivan Petrův. 

Vedle široké škály výrobků se vyplatila i investice do moderních technologií. Firmu se podařilo vzkřísit i díky online prodejům. „Jsme online brašnářství – což je v Česku unikátní koncept kombinující tradiční řemeslo se sílou internetu. Online nákupy tvoří 80 procent našich prodejů. V Česku zatím není úplně běžné, aby online prodej řemeslné firmy tvořil nedílnou součást její existence,“ doplnil Ivan Petrův.

ROK 2019: Nová kolekce a originalita

V roce 2019 chystá firma několik velkých novinek. Na své si přijdou dámy i pánové a především milovníci originálních kousků. „Letos představíme novou modelovou řadu – zákazníci se dočkají nových modelů pánských tašek do města i do práce. Vedle toho chystáme rozjetí výroby řemínků k pánským hodinkám. A také chceme letos vytvořit špičkovou řadu pánských i dámských doplňků, která snese srovnání s věhlasnými módními značkami.Cílíme na zákazníky, kteří chtějí unikátnost, speciální materiály, výrobek, který nemá nikdo jiný. Chceme se vypracovat až na světovou špičku a dokázat, že české řemeslo a design patří mezi ty nejlepší. Tam jsme za první republiky byli a tam Češi patří,“ nastínil plány pro letošní rok Ivan Petrův.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama