reklama

Účast žen na trhu práce stagnuje. Do budoucna navíc ženy plánují trávit více času doma

reklama

Účast žen na trhu práce stagnuje. V celosvětovém měřítku se jedná pouze o 54 % žen ve srovnání s 81 % mužů. Vyplývá to z nejnovějšího průzkumu The Global Gender Gap Report 2016. Do budoucna navíc ženy plánují trávit více času doma, aby se mohly starat o ostatní, a dokonce i více působit v rámci dobrovolnictví. Podle personalistů proto budou talenty v budoucnosti směřovat do společností, které jednají otevřeně a férově. To potvrzuje i letošní mezinárodní průzkum společnosti ManpowerGroup.

Počet žen v seniorních a manažerských pozicích v ČR rovněž zůstává nízký. V této oblasti se dle průzkumu The Global Gender Gap Report 2016 Česká republika umístila na 74. místě (z celkem 144 zemí). Z loňského průzkumu navíc vyplývá, že z hlediska mzdové rovnosti za stejnou vykonanou práci se Česká republika propadla až na 110. místo. Tuzemští zaměstnavatelé proto budou stále častěji pod drobnohledem, protože změny v organizačních strukturách si žádají vyšší míru otevřenosti a férového jednání.

Podle personalistů budou mít v budoucnosti dostatek talentů pouze společnosti s kulturou vědomé inkluze. Ty společnosti, které pomohou ženám dostat se do seniorních pozic, pak budou také dosahovat nejlepších výsledků. „Flexibilita a schopnost propojit práci s domovem bude i nadále velmi důležitá, zejména s ohledem na skutečnost, že ženy tradičně stráví denně mezi 90 minutami a několika hodinami péčí o členy domácnosti, přičemž stárnoucí populace povede k ještě vyšší potřebě pečovat o starší členy naší společnosti,“ uvedla Gabriela Kodenková, personalistka ze společnosti Talentica.cz, která se zaměřuje na nábor technických pracovníků.

To potvrzuje i nejnovější mezinárodní průzkum společnosti ManpowerGroup mezi příslušníky generace Y. Podle něj ženy do budoucna plánují strávit více času doma, aby se mohly starat o ostatní, tedy o děti, starší příbuzné, partnery, a dokonce i více působit v rámci dobrovolnictví. Talenty budou v budoucnosti směřovat do společností, které budou zřetelně a otevřeně jednat, ne pouze vykazovat čísla. „Vrcholoví manažeři musí přijmout osobní odpovědnost a převzít roli tvůrců změny. Důležité je, aby budovali důvěru a ukazovali, že formují budoucnost, a jsou v kontaktu s lidmi, které zaměstnávají, a komunitami, v nichž působí,“  upřesnila Gabriela Kodenková.

 

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama