reklama

Výkup auta v bazaru? Díky datovým robotům dostanete lepší cenu

reklama

Stovky lidí se denně zbavují svých ojetých miláčků, ne vždy jim za ně ale v autobazarech dají tu nejlepší cenu. Díky nové aplikaci, kterou pro sít autocenter AAA AUTO vyvinula inovační laboratoř AuresLab vedená Stanislavem Gálikem, však zde zákazníci dostávají dramaticky lepší nabídku, než v menších bazarech, které takto pokročilé technologie nejsou schopny zavádět. Aplikace Algorithmic Pricing dokáže shromáždit a analyzovat veškerá data o ojetých vozech nabízených k prodeji na českém trhu a na základě těchto dat pak určit nejvýhodnější cenu jak pro výkup, tak následný prodej automobilu. Pokud chce zákazník bazaru prodat například 8 let starou dieselovou Octavii, může díky tomu dostat až o 15% lepší výkupní cenu než u jiného obchodníka.

„Zákazníkovi nabízíme lepší cenu hlavně proto, že nás aplikace chrání před chybným odhadem ceny. Aplikace a její algoritmus za nás okamžitě porovná reálný vůz se zbytkem trhu a přesně vyhodnotí jeho cenu,“říká ředitel inovačního centra AuresLab v AAA Auto Stanislav Gálik. Tím, že nám aplikace šetří peníze, umíme lidem nabídnout lepší cenu, než kdekoliv jinde. A přestože u nás počet vykoupených aut roste, nemusíme navyšovat počty expertů na oceňování vozů. Jejich práci z velké části odvádí softwarový robot.“

Aplikace umí díky pokročilé datové analytice vyhodnotit klíčové faktory, jež rozhodují o rychlosti koupě vozu. Aplikace neustále analyzuje desítky tisíc inzerátů a zaznamenává všechny charakteristiky vozu, které jsou z hlediska prodeje důležité – stáří, nájezd, motor a podobně – a porovnává je s časem, za který si daný vůz najde kupce,“vysvětluje Gálik. Data nám například ukazují, že překvapivě důležitým faktorem pro atraktivitu vozu je servisní knížka.“

Rostoucí důležitost práce s daty pro firmy a zákazníky potvrzuje i analytik společnosti Cyrrus Lukáš Kovanda, podle něhož je však potenciál big data zatím využíván pouze částečně.

Firmy big data využívají v rostoucí míře. Jedna věc je ovšem mít přístup k velkému množství dat a druhá věc je umět je analyzovat. Pak je možné cíleně nabídnout služby, ze kterých v tomto případě profituje i klient. S tím, jak velká část obchodu se v současnosti přesouvá do online prostředí, se pak bude důležitost práce s daty dále stupňovat. A s klesající cenou výpočetních výkonů pak poroste i schopnost společností data efektivně analyzovat a využívat jak ve prospěch zákazníka, tak ve prospěch obchodu,“ říká Kovanda.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama