reklama

72 % zaměstnanců vnímá větší důraz na hygienu a čistotu na pracovišti, 28 % nevidí rozdíly nyní a před pandemií

reklama

Společnost Kärcher realizovala v polovině července průzkum mezi 2000 zaměstnanci různých typů společností napříč celou Českou republikou ve věku 20 – 55 let. 36 % respondentů odpovědělo, že jejich zaměstnavatel nyní klade mnohem větší důraz na hygienu a čistotu pracoviště, 35 %, že klade o trochu větší důraz než před covid-19.  28 % z dotázaných naopak nevidí rozdíly nyní a před pandemií.

Dále se průzkum, který realizovala výzkumná agentura Rondo Data, věnoval otázce obavy docházení do zaměstnání.  „49 % respondentů odpovědělo, že se nákazy během jarních opatření nebáli a chodili do práce běžně, 28 % dotázaných se naopak bálo, ale na pracoviště docházet muselo. 14 % se pak nákazy bálo, ale měli možnost pracovat z domova. Zbylých 9 % se nákazy nebálo, ale i možnost home office využili,“ říká Lukáš Rom ze společnosti Kärcher.

A jak to vidí respondenti nyní?  61 % již nemá žádný strach z nákazy na pracovišti, 33 % se bojí méně, ale stále vnímá možnost rizika nákazy, 6 % má stále velký strach, že se v zaměstnání nakazí.

Zaměstnání ale respondenti zařadili až na čtvrté místo z možností, kde se obávají nákazy. Nejvíce se bojí v hromadné dopravě, následně v supermarketu či nákupním centru a na třetím místě u lékaře.

Obávají se zaměstnanci tzv. druhé vlny covid-19 na podzim a v zimě? 39 % dotázaných se druhé vlny obává, ale nijak zásadně, 17 % se pak obává velmi. 22 % se bojí spíše klasické chřipky, nachlazení či angíny. V druhou vlnu vůbec nevěří 22 % dotázaných.

„Na otázku, jak řeší hygienu a čistotu zaměstnavatel obecně, tj. nejen s ohledem na covid-19, odpovědělo 39 % respondentů, že nadstandardně, 53 % pak, že tuto problematiku řeší dle jejich názoru průměrně. Dle 6 % dotázaných jsou hygiena a čistota řešeny zcela nedostatečně, spíš „na oko“, 2 % respondentů pak odpověděla, že hygiena a čistota není řešena vůbec,“ dodává Lukáš Rom ze společnosti Kärcher.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama