reklama

8 tipů nad kterými se zamyslet při výběru dopravce

reklama

Logistika je stále významnějším oborem, dopravců přibývá, a to i v B2B sektoru. Bez dopravní společnosti se dnes obejde málokterá výrobní firma, ve velkém množství nabídek už však může být obtížné se vyznat. Nad čím se při výběru dopravce zamyslet?

  1. Kam doručujeme?

První a zásadní věcí je geografické hledisko. Zpravidla rozlišujeme mezi vnitrostátní a mezinárodní dopravou. U té mezinárodní se pak zabýváme konkrétními státy, zda jsou v Evropské Unii, Evropě či ještě dál. Pochopitelně tedy můžeme vyloučit společnosti, které nedoručují tam, kam potřebujeme.

  1. Jak rychle to potřebujeme?

Většina dopravních společností odděluje dvě různé možnosti dopravy – expresní a ekonomickou. Expresní doručení bývá sice dražší, ale dává nám záruku, že bude zásilka doručena v nadstandardně krátkém čase. „V Der Kurier, kde se specializujeme na dopravu do Německa, jsme se rozhodli k doručování přistupovat jinak. Nerozlišujeme expresní a ekonomickou dopravu a všechny zásilky doručujeme do 12 hodin druhého dne. Díky našemu know-how můžeme mít při dopravě do Německa nastaveny stejné podmínky jako německý dopravce,“ říká Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier, www.derkurier.cz

  1. Kolik na to máme?

Jak již bylo zmíněno v předchozím odstavci, expresní doprava bývá nákladnější. Je však potřeba porovnat si nabídky různých dopravců a vybrat tu nejvýhodnější s nejlepším poměrem čas/peníze. „Zásadní je informovat se na konečnou cenu, dát si pozor na skryté poplatky a vybrat takového dopravce, který je schopný dodržet předem smluvenou cenu doručování,“ doporučuje Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier, www.derkurier.cz

  1. Velikost dopravce

Kritériem výběru se může stát také velikost dopravce. Někteří zákazníci sázejí spíše na velké, ověřené firmy, jiní zase dávají přednost menším, přátelským. Výhoda velké firmy, jak již bylo řečeno, je fakt, že má zkušenosti s velkým množstvím zákazníků, má vysoké kapacity a v některých případech může nabídnout i výhodnější ceny. U malých firem se zase častěji setkáváme s přátelským a individuálním přístupem.

  1. Typ zásilky

Při výběru dopravce je také nutné zvážit, jaké typy zásilek je schopný převážet. Některé společnosti se zabývají pouze převozem zásilek standardizovaných rozměrů, jiné jsou schopné přepravit také nadrozměrné zásilky, zásilky s dlouhými profily či palety do určitého limitu. Další možností jsou pak spediční dopravci, kde zpravidla využijete celovozy, či dokládku a převezete zásilku téměř jakékoliv hmotnosti a rozměrů, ale můžete se setkat s omezením v podobě přímých závozů.

  1. Systémy zadávání zásilek

Co se vyplatí nepodcenit, je systém pro zadávání a kontrolu zásilek. „Většina společností již nabízí online systémy, kde zásilku pohodlně zadáte a jen čekáte, až si ji dopravce vyzvedne. Vyberte dopravce tak, aby vám tyto procesy do budoucna zabíraly co nejméně času a byly uživatelsky přívětivé,“ radí Přemysl Lukeš, výkonný ředitel společnosti Der Kurier, www.derkurier.cz

  1. Reference

Nejlepší je vždy zeptat se těch, kteří již se společností mají zkušenost. Měli v průběhu spolupráce nějaký problém nebo vše fungovalo jak má? Byly jejich zásilky vždy doručovány včas? Fungovala komunikace? Nabízel dopravce transparentní ceny?

  1. Přidaná hodnota

Důležité je také zjistit si, zda firma nabízí něco navíc. Ze strany klientů nyní stoupají požadavky například na zpětnou logistiku, kterou ne všichni dopravci umožňují. Jde o systém, kdy adresát zásilky může obratem odeslat zásilku, kterou chce vrátit. Žádanější je to v B2C sektoru, kde jsou vratky velmi časté, ale také v B2B to může být užitečné.

V dobách, kdy si stále více uvědomujeme, jak důležité je pečovat o naše životní prostředí, je pak vhodné si dopravce vybírat také podle jeho zodpovědnosti vůči přírodě. Zajímejme se, jakými jezdí auty či zda volí vhodné trasy.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama