Češi stále více využívají hlídací služby pro své mazlíčky. Oproti loňskému roku vzrostla poptávka po hlídání psů o 60 %. Rekordní zájem o hlídání je hlavně v letních měsících, kdy došlo k nárůstu až o třetinu oproti předchozím měsícům. Vyplývá to z dat největší tuzemské hlídací platformy Hlídačky.cz. Podle ní za tím stojí zvýšený počet majitelů psů, častější využívání dovolených, ale také návrat z home-office do kanceláří.
Spolu s rozvolněním opatření začínají lidé mnohem více poptávat hlídací služby pro své mazlíčky. „Lidé se opět vrátili do kanceláří, také častěji jezdí na dovolené a možnost spolehnout se na někoho, kdo se jim postará o mazlíčka je pro ně klíčová,” uvádí Petr Šigut, zakladatel Hlídačky.cz. Z jejich dat vyplývá, že si 70 % lidí nechává během léta hlídat jednoho psa v domácnosti po dobu jednoho týdne na dovolené, a nebo využívají služby po dobu 8 hodin během pracovní doby. 30 % lidí pak má zájem o hlídání koček. V některých případech je však zájem i o hlídání morčat, potkanů, ale i hadů.
V době covidu
Kromě zlepšující se pandemické situace stojí za zvýšenou poptávkou ještě další faktory. „Během pandemie přibylo majitelů psů. A ti nyní řeší, kdo se o jejich mazlíčka postará v době jejich nepřítomnosti,” uvádí Šigut. Zároveň dodává, že se velmi proměnilo spotřebitelské chování uživatelů. „Velký důraz kladou především na bezpečnost. Majitelé pejsků tak mohou vybírat z hlídaček, které prošly Ověřovacím centrem nebo mají nově i video s ověřením. Zákazníci si pak mohou vybrat z programů SELECTED. Tyto hlídačky jsou vybavené pro hlídání domácích mazlíčků speciálním obojkem s GPS trackerem, který dokáže monitorovat pohyb mazlíčka během hlídání. Majitel dostane z hlídání rovněž fotoreport,” upřesňuje Šigut. Dalším nástrojem pro ochranu zákazníků je tzv. covid odznak, který má již přes tisíc aktivních očkovaných hlídaček.
Covid změnil spotřební chování napříč sektory
Před rokem v létě, kdy se většina obchodů a služeb začala postupně po jarním lockdownu otevírat,
se život vracel opět do normální kolejí. A to i v případě hlídacích služeb. „Loni v létě jsme zaznamenali nárůst zájmu o naše služby. Oproti tomu na podzim klesla poptávka na historické minimum, což jasně kopíruje tehdejší situaci,“ vysvětluje křivku poptávky po službách Petr Šigut a dodává: „Nyní jsme ale již překonali i předcovidová čísla, meziroční nárůst byl v červnu o 60 % větší.“ To ostatně potvrzuje i Tomáš Janota, obchodní zástupce výrobce krmiv Fitmin pro Českou republiku: „Za poslední roky se zvyšují počty domácích mazlíčků. Podle průzkumu ČSOB Pojišťovny v roce 2018 mělo 74 % obyvatel domácího mazlíčka a domníváme se, že toto číslo během covidu ještě vrostlo,“ vysvětluje a dodává, že zejména na začátku pandemie v loňském roce se objem objednávek krmiva zvýšil zhruba o 50%.