reklama

Divadlo Spektákl letos představí tři novinky. První premiéru odehraje na konci října

reklama

Divadlo Spektákl, které tvoří studenti a čerství absolventi pražské DAMU, potěší svými představeními diváky ve Studiu Švandova divadla také v sezóně 2016/2017. Mladí umělci chystají hned tři nové premiéry, přičemž první odehrají už 29. října.

Nastudování Goethova Fausta pro Divadlo Spektákl se ujal student čtvrtého ročníku režie Katedry činoherního divadla Norbert Závodský. „Naše umělecké plány se drží snahy interpretovat klasická dramatická a literární díla z pohledu nejmladší divácké generace a zkoumání proměn hodnot v nich zachycených,“ říká Jan Holec, umělecký šéf souboru. Na to naváže i nové nastudování Fausta v překladu Olgy Maškové v hlavních rolích s Filipem Březinou, Denisou Barešovou, Vojtěchem Vodochodským a Vladimírem Pokorným.

V našem podání je Faust zbaven velkoleposti a patosu. Hlavní myšlenkou je, že pro každého člověka existuje jiná, zcela konkrétní podoba Mefista a že tento Mefisto je nucen pronásledovat a svádět lidské duše stále znovu a znovu. Také ďábla však unavuje věčný koloběh zmaru a umírání,“ vysvětluje Závodský, režisér inscenace.

Další novinky, které Divadlo Spektákl v letošní sezoně uvede, jsou naplánovány na rok 2017. Na začátku března představí vlastní adaptaci novely Kronika ohlášené smrti podle předlohy G. G. Márqueze a v červnu pak adaptaci polské sci-fi Solaris, jejímž autorem je Stanisław Lem.

Již uváděné inscenace jako Evo! Maryšo! Dom! (snaha o vymezení se proti nastolenému řádu) či Zmoudření Dona Quijota (ztráta ideálů vytyčených během dospívání) dokazují, že Divadlo Spektákl umí přiblížit klasické dílo dnešnímu publiku, aniž by docházelo k dezinterpretaci předlohy. „Posláním Spektáklu je předkládat svému divákovi klasické texty tak, aby je dokázal vnímat v kontextu dneška. V následujících letech plánujeme nadále budovat vlastní diváckou základnu. Doufáme v rozvoj spolupráce se středními školami a chceme v divácích nejen vyvolat touhu po sledování velkých příběhů, ale také je učit schopnosti vnímat divadelní dílo v tematické rovině a přemýšlet o něm, podotýká Holec.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama