reklama

Dostaveníčko osobností motorsportu na Salzburgringu

reklama

Nejen fandové, ale i aktivní účastníci automobilového sportu si museli na „živou akci“ dlouho počkat. Proto byl paddock Salzburgringu takovými po vůni benzínu vyhladovělými lidmi minulý víkend dobře obsazen. Sezonu tam zahajoval Motorsportfestival 2020 a podívat se přijelo (buď v aktivní nebo pasivní roli) mnoho známých osobností. Za to zůstala špinavá politika mimo areálu: Nikdo nepřišel na ztřeštěný nápad, že by si před startem klekl a rouškou se hyzdil jen ředitel trati…

Cestu na Salzburgring našel geniální mistr volantu Walter Röhrl a i když přijel sice „jen na skok“, bylo jeho shledání se Schnitzer-BMW 2002 turbo, se kterým roku 1977 zářil při závodě DRM na Norisringu, velkým okamžikem. Nechyběl samozřejmě ani šéf špičkové stáje Schnitzer z nedalekého Freilassingu, Herbert Schnitzer. Právě v jeho stanu slavil shledání se svým bývalým vozem BMW 635 CS i hvězdný Ital Roberto Ravaglia. Svého času se v mistrovství Evropy cestovních vozů střídal v tomto kokpitu s Gerhardem Bergerem.

Legendární jezdec DTM a sportovních vozů Harald Grohs startoval na Salzburgringu s vozem, který pro něj před 35 lety v DTM nasazoval tým Valier a i Jeho Veličenstvo Prinz Leopold von Bayern rád usedl do kokpitu vozu, ve kterém byl v DTM před 30 lety aktivní.  Několikanásobný vítěz 24h v Le Mans Marco Werner zakotvil na 100procent v historické scéně. Na Salzburgringu krotil senzační Tojeiro-Ford a „při Oldtimer GP na Nürburgringu pojedu jak s Andrettiho Lotusem 77, tak i s Kauhsenovým Porche 917.“ Mücke Motorsport přivezl do Salzkammergutu svůj neuvěřitelný Zakspeed-Ford Capri turbo, na kterém v DRM jezdil Klaus Ludwig. Hlavního mechanika při tom nedával nikdo jiný, než tovární jezdec Astonu Martin, Stefan Mücke. V závodě Tourenwagen-Classic se právě jmenovaným postavili i někdejší hvězdy DTM, Marc Hessel, Otto Rensing a Altfrid Heger.

Text a foto: Roman Klemm

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama