reklama

Druhý závod F2 a hned pódium: Česká stáj v Baku mezi nejlepšími

reklama

Teprve druhý závodní víkend mají za sebou jezdci Charouz Racing System, historicky první české stáje v seriálu FIA Formula 2. V Bahrajnu to ještě na body nevyšlo i kvůli technickým problémům, ázerbájdžánské hlavní město Baku už vykouzlilo na tváři majitele stáje Antonína Charouze mnohem větší úsměv díky sobotnímu třetímu místu Antonia Fuoca. Své premiérové vítězství v mistrovství si připsal Alexander Albon z DAMS, druhý skončil po parádní stíhací jízdě Jack Aitken z týmu ART. Nedělní sprint už z pohledu českého fanouška tak skvělý nebyl.

Byl to hodně bláznivý závod. Nakonec, něco podobného se ale v Baku dalo očekávat. Šokující momenty se nevyhnuly ani víkendu formule 1, jehož je „dvojka“ součástí. Městský okruh totiž sice přeje předjížděcím manévrům, na druhou stranu je nevyzpytatelný a stát se tu může prakticky cokoli. Což se potvrdilo do puntíku. Na mnoha kolizích a ne úplně povedených manévrech v sobotu nejvíce vydělali Alexander Albon i Jack Aitken, který se díky safety caru dotáhl na zbytek startovního pole a nakonec bral druhé místo. K triumfu měl celkem blízko i Antonio Fuoco z týmu Charouz Racing System. Jezdec akademie Ferrari však doplatil na kouřící auto Artema Markelova v závěrečné fázi závodu a z prvního místa klesl na třetí. „Nic jsem neviděl. Mohli jsme vyhrát, ale myslím, že pódium je i tak fantastický výsledek,“ uvažoval italský pilot.

A má pravdu. Dojet do cíle na třetím místě je mnohem cennější, než skončit mimo trať bez bodu jen pár set metrů před cílem kvůli zbytečnému riskování.  Fuoco si zaslouží uznání i proto, že mu na startovním roštu patřil až dvanáctý post. „Skončit třetí v našem druhém závodě v historii, to je skvělý pocit. Antonio i všichni inženýři odvedli skvělou práci. Jen škoda, že pro Louise závod skončil hned v úvodu,“ měl jasno Antonín Charouz, když narážel na odstoupení švýcarského jezdce Louise Delétraze kvůli kolizi s jiným závodníkem. „Závod byl skvělou odměnou za naši práci. Věděl jsem, že dnes můžeme být dobří. Je škoda, že Louis skončil tak brzy, určitě měl také na stupně vítězů,“ měl jasno šéf týmu Bob Vavřík.

Nedělní sprint bohužel pro český tým začal nejhůře, jak mohl. Antonio Fuoco měl sice startovat ze šestého místa, ale kvůli technickému problému do závodu vůbec nezasáhl. Nebyl však zdaleka jediný, na startu zůstaly stát další monoposty. S technikou jsou prostě stále trable, nové motory zhasínají jako na běžícím páse. „Je to až směšné. Se spojkou jsem pracoval opravdu pomalu a podívejte se na to,“ kroutil hlavou například Aitkon. Ten se kvůli tomu propadl ze sedmého místa až na čtrnácté.

České stáji v závodě zůstal jen Louis Delétraz, který vyrazil z poslední příčky. A také on po několika kolech hlásil, že mu vůz nefunguje tak, jak by měl. „Vypni a zhasni zapalování,“ radili mu inženýři do vysílačky, protože zajížděl jedny z nejhorších časů. Švýcar se pral s okruhem, který byl často plný odpadků a nečistot, statečně. Bohužel to však nestačilo na lepší, než jedenácté místo. „Je to sport. Nikdy nevíte, co se stane. Určitě musíme vše analyzovat chyby a věříme, že v Barceloně budeme od 11. do 13. května znovu o něco silnější,“ přál si majitel české stáje Antonín Charouz. Pro vítězství si tak v Baku v dramatickém závěru dojel šampion GP3 z loňského sezóny George Russell. „Věděli jsme, že máme rychlost, abychom vyhráli. A přesně to se povedlo. Věřím, že máme na boj o titul,“ zářil spokojeností borec týmu ART Grand Prix. Pohár za druhé místo si vyzávodil Sergio Sette Camara z Carlinu a třetí byl Nyck de Vries z týmu Pertamina Prema Theodore Racing. Sobotní vítěz Alex Albon dojel až čtrnáctý také kvůli problémům na startu.

Foto: Whistle Agency

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama