reklama

Firemní data unikají nejčastěji nedostatečným zabezpečením vzdáleného přístupu k webovým serverům

reklama

Útoků na firemní data stále přibývá. Podle aktuálních informací společnosti Accenture se ve srovnání se stejným obdobím loňského roku v prvním pololetí 2021 množství kybernetických útoků celosvětově zvýšilo o 125 %.

Velký nárůst útoků je způsoben především nedostatečným zabezpečením vzdáleného přístupu k webovým serverům. To má za následek použití cíleného škodlivého softwaru, který zašifruje soubory nebo znemožní používat počítač, dokud není zaplaceno výkupné. Fyzické zabezpečení diskrétnosti jednacích místností je pak další problém, který je podceňován dlouhodobě. Nyní o zvýšení bezpečnosti roste zájem.

„Daří se nám osvěta potřeby IT zabezpečení firem. Ty ale mají stále velké rezervy v zabezpečení fyzických prostor, kanceláří a jednacích místností, kdy mohou nepovolané uši slyšet, co neměly. V rámci celkových bezpečnostních řešení upozorňujeme na to, že mnoho „hackerů“ se rekrutuje z řad nových zaměstnanců, brigádníků nebo úklidových pracovníků. A firmy si na tyto aspekty bezpečnosti musí dávat stejně velký pozor jako na zabezpečení systémů,“ říká Michal Merta, ředitel pražského Cyber Fusion Centra Accenture ČR.

Podle údajů společnosti Gartner výdaje na bezpečnost a řízení rizik letos celosvětově stoupnou o 12,4 %. České firmy, vedle investic do zabezpečení IT, ale také stále více dbají na dlouho podceňovanou diskrétnost firemních prostor a používají i technologie tzv. Sound Maskingu. Jedná se o moderní technologie, které zajistí soukromí a diskrétní prostředí klientů nebo obchodních partnerů v jednacích místnostech. „Firmy proto alarmují odborníky na počítačovou bezpečnost, ale také instalují systémy, které fyzicky ochrání bezpečí jednacích místností. V praxi vidíme, že firmy vedle dlouhodobě vysokých investic do zabezpečení firemních systémů proti hackerům, začínají zlepšovat i fyzické bezpečí jednacích místností, aby citlivé informace odsud neunikaly a využívají stále více technologii Sound Maskingu, říká Michal Černý, ze společnosti Audiopro.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama