reklama

GT-Maters na Lausitzringu: Víkend radosti z prvního vítězství

reklama

V infieldu mohutného trioválu, kterému se dříve říkalo „Eurospeedway Lausitz“ se konal další podnik německého mistrovství GT, ADAC-GT-Masters. Zatímco se o šedivou a mokrou sobotu prosadil Joos-Porsche německo-turecké posádky Engelhart-Güven, radovali se za nedělního slunečna Němci Zimmermann a Mies na Land-Audi. Pro Güvena, Zimmermanna a stáj Joos to znamenalo první vítězství v tomto šampionátu.

Sobota: První úspěch německo-turecké kooperace

Na 22 posádek neměckého šampionátu čekalo v sobotu v areálu bývalého východoněmeckého hnědouhelného revíru  nevlídné deštivé počasí. Zarámováno prázdnými tribunami předimenzionovaného areálu to působilo dosti ponuře. Touto náladou se zkušený Christian Engelhart ovšem nenechal ovlivnit a zajel v dopolední kvalifikaci s brčálově žlutém Joos-Porsche 911 GT3 nejrychleji. Švýcar Patrick Niederhauser (Rutronik-Audi R8) byl o 14, Maximilian Paul (Paul-Lamborghini Huracán) o 20 setin sekundy pomalejší.

A v tomto smyslu pokračoval vyslovený specialista GT Engelhart i v odpoledním závodě. Za lehkého deště, ovšem na velmi mokré vozovce se usadil na špičce před Niederhauserm, Costou Balboem (Frey-Lamborhini) a Paulem. Po polovině závodu předal vůz právě na této pozici kolegovi Ayhancanovi Gúvenovi – i když se na něj Niederhauser často silně tlačil.

Od Švýcara převzal mladý Luca Engstler. Syn bývalé hvězdy DTM, Franze Engstlera ovšem brzy nato chyboval  a výletem do štěrku ztratil za sílejícího deště druhé místo vůči bývalému jezdci F3 a F1 Jackovi Aitkenovi. Anglo-Koreánec v Balboaově Lamborghini se s drohou pozicí ale nespokojil. Předvedl vynikající finiš a tři kola před koncem začal atakovat lídra. I on se ale stal obětí kluzké trati…

Stále výrazněji zářící hvězda GT, Güven tedy slavil své první vítězství v tomto šampionátu, které bylo zároveň prvním triumfem stáje Joos. Aitken se musel spokojit s druhým místem před Mapellim, který převzal od Paula. Nově sestavená „hvězdná dvojice“ stáje Landgraf-Mercedes, Raffaelle Marciello/Daniel Juncadella dojela pouze na páté pozici.

Výsledek sobota:

1. Engelhart/Güven, Joos-Porsche

2. Balboa/Aitken, Frey-Lamborghini

3. Paul/Mapelli, Paul-Lamborghini

4. Niederhauser/Engstler, Rutronik-Audi

5. Marciello/Juncadella, Landgraf-Mercedes

6. Rougier/Perera, Frey-Lamborghini

Neděle: Tentokrát debutoval pod zlatým věncem Zimmermann

V neděli zůstalo sucho a na tyto podmínky byl nejlépě připraven Schubert-BMW Jesseho Krohna a Nicka Catsburga: po slabé sobotě si zajistili pole-position. Za nimi se seřadili Allied-Porsche Sturma a Müllera, Frey-Lamborghini Balboa a Aitkena a Land-Audi Miese a Zimmermanna.

Vúz týmu Schubert, který do paddocku pozval ohromné množství hostů, hned po startu vyrazil směrem dominantního vedení. Přesto se měl výkon této stáje proměnit v grotesku: Kvůli údajně rozbitému radiovému spojení z vozu k boxům, propásl Catsburg povolený časový sektor k výměně jezdců – a Krohn byl poté diskvalifikován!

Tento dáreček rádi přijmuli zkušený Christopher Mies s Timem Zimmermannem, kteří sobě a značce Audi mohli neohroženě dojet pro triumf. Za nimi brali podobně suverénně své druhé druhé místo víkendu Aitken s Balboem.

V boji o třetí místo se ve finále závodu děly velké věci. Mlaďoučký Joel Sturm bránil své třetí místo všemi prostředky nejdříve před Owegou a Niederhauserem. Owega se 3 kola před koncem pokusil o předjetí ve vracečce „Pod rypadlem“, Sturm ale nepovolil a jeho Porsche poslal Audi soupeře do štěrku. O kolo později se na konci protější rovinky na youngstera vrhl Niederhauser, což rovněž skončilo kolizí. Oba předjel Schramm na druhém Rutronik-Audi, těsně před koncem se ale stal obětí rozbitého řazení. Z celého Tohuwabohu nakonec težili překvapivě bledí Marciello s Juncadellou a postoupili tak na vakantní 3. místo.

V celkovém hodnocení mistrovství má dva podniky před koncem sezony nejlepší karty Marciello. Vede o 10 bodů před Engelhartem a Güvenem, 25 bodů na Itala ztrácejí Aitken a Balboa.

Výsledek neděle:

1. Mies/Zimmermann, Land-Audi

2. Balboa/Aitken, Frey-Lamborghini

3. Marciello/Juncadella, Landgraf-Mercedes

4. Engelhart/Güven, Joos-Porsche

5. Paul/Mapelli, Paul-Lamborghini

6. Schramm/Marschall, Rutronik-Audi

Text a foto: Roman Klemm

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama