reklama

GT2 Euro-Series: Návrat jména Brabham na Osterreichring

reklama

Dá se jistě pochybovat o tom, jaký smysl má šampionát „Fanatec GT2 European Series“, kterého se minulý víkend na Red Bull-Ringu zúčastnilo pouhých 13 vozů. Z autorova subjektivního hlediska se jedná o jeden z mnoha šampionátů, které do velké míry znepřehledňují scénu závodů Grand Tourisme a i scénu vytrvalostních závodů. 

Normálně zainteresovaný fanda musí mít v nepřeberném množství šampionátů GT takový „guláš“, že určitě nedokáže patřičně posoudit hodnotu jednotlivých sérií. A tak jsme měli ve Spielbergu co dělat s ADAC-GT-Masters, ADAC-GT a k tomu ještě zmíněnou sérii GT2. Radši ani nepomyslet na to, že DTM je letos také pouze šampionátem GT, stejně tak jako DTM-Trophy a další a další národní, evropské a „světové“ mistrovství GT… 
Jednu výhodu ale Fanatec-GT2 měla: přilákala na modernizovaný Red Bull Ring (dříve Osterreichring) jméno Brabham. Velký mistr světa Jack Brabham zde startoval poprvé a naposledy v polovině srpna 1970 při velké ceně Rakouska a po problémech s jeho typem BT33-Cosworth byl hodnocen jen jako 13. Po 52 letech se tato značka na trať v pohoří Tauern vrátila. Je to především zásluhou Jackova nejmladšího syna Davida, který se rozhodl toto jméno „oživit“. Pod přihláškou Brabham Automotive Factory Racing startovali relativně neznámí jezdci Weeda a Fjordbach v Rakousku na modelu BT63. Opticky velmi povedený vůz sice ani v jednom ze závodů neskončil vepředu, dosahované časy na jednotlivé kolo měl ovšem naprosto špičkové.  

David Brabham, sám 24násobný účastník GP F1, rád přijel do Rakouska dohlédnout na nasazení vozu, které převzal tým High Class Racing. Byl ale zcela v náladě dovolenkáře a rád byl k dispozici fandům a pořadatelům (předával poháry vítězům). Ohledně svého 5,4litrového vozu má velké plány: „Tato 3 roky stará konstrukce je jen začátek. První krůčky našeho návratu do motorsportu. Chci, aby jméno Brabham na závodních okruzích světa zase něco znamenalo,“ řekl vítěz 24h Le Mans z roku 2009 (Peugeot) –  a to je jistě parketa, na kterou s podporou promotéra Stephane Ratela se svým 600 koní silným vozem míří.

Text a foto: Roman Klemm

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama