reklama

Horké léto zmírňuje pravidla oblékání

reklama

Letos začalo léto již na jaře, takže jen jsme uklidili zimní bundy, vytáhli jsme ze skříní lehké letní svršky. V mnohých profesích si ale lidé nemohou dovolit v letních vedrech slevit ze zavedených standardů, jinde jsou zase povinní nosit uniformu nebo pracovní oblečení.  Jak jsou na tom s letním dress code čeští zaměstnanci podle výsledků ankety na stránkách pracovního portálu Profesia.cz? A má předepsaný dress code v současné době smysl?

Anketa Profesia.cz se návštěvníků portálu ptala, zda musejí dodržovat v práci nějaká pravidla v oblékání a zda se v parném létě dočkají nějakých úlev.

„Z výsledků ankety vyplývá, že ¾ lidí jsou v práci vázány určitými pravidly oblékání. Od striktních pravidel oblékání se v posledních letech spíše ustupuje, proto bylo překvapivé vysoké procento lidí, a to 48 %, kteří musí dodržovat předepsaný dress code. 10 % z nich má v létě nějaké úlevy“ říká Michal Novák z Profesia.cz a dodává: „Necelá pětina (18 %) respondentů uvedla, že sice nemají daná pravidla pro oblékání, ale musejí dodržovat určitý standard. Uniformu nebo pracovní oblečení pak nosí v práci 9 % respondentů. Zbývající čtvrtina uvedla, že žádná pravidla pro oblékání u nich v práci nemají.“

Dress code podle oboru

Diskutuje se o tom, zda předepsaný dress code má v současné době ještě smysl. Pravidla oblékání se rozvolňují s tím, jak stále více společností demonstruje svou přátelskost a otevřenost ležérnějším stylem, i v oblékání zaměstnanců. Situace se ale liší obor od oboru.

Zatímco v bankovnictví a finančních službách je konzervativní styl oblékání vyjádřením určité stability a spolehlivosti, v oborech jako advokacie, poradenství, na vysokých manažerských postech je oblečení často ukazatelem jistého statusu a úspěšnosti. Za nejležérnější obor je považováno IT, kde je zejména u specialistů ukrytých hluboko mezi počítači tolerováno prakticky vše.

Bez limitů, ale s výrazným nápadem se očekává oblékání u kreativních pozic a umělců. A u obchodních firem platí, že ten, kdo je ve styku se zákazníky, je vizitkou firmy.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama