Mezi nejčastější letní nehody mobilních telefonů patří utopení, kdy si telefon zapomenete v plavkách, nebo telefonujete u bazénu, či na pláži. Téměř 65 % Čechů má zkušenost s rozbitím, utopením nebo krádeží telefonu a průměrná cena opravy pojištěných zařízení činí 4 300 Kč, říkají statistiky BNP Paribas Cardif.
Letní nehody telefonů mají nejčastěji společného jmenovatele, vodu. „Když si lidé v létě užívají odpočinku u vody, snadno zapomenou, že si telefon zastrčili do kapsy plavek, a když se vrhnou do vody, už je pozdě. Pak přichází nejčastěji oxidace způsobená vlhkostí. V našich statistikách vidíme, že téměř 65 % Čechů zažilo nepříjemnost v podobě rozbití, utopení nebo krádeže telefonu,“ říká Viktor Houška, ředitel produktu BNP Paribas Cardif Pojišťovny.
„Mnoha lidem spadne telefon do vody při telefonování u bazénu nebo na pláži, případně při nastupování např. do raftu. Jakmile telefon vyloví, bývá už často na záchranu pozdě a telefon je potřeba opravit nebo koupit nový. Problémem pak bývá jednak vysoká cena, kterou musí za opravu nebo nový produkt zaplatit, a také čas, po který jsou bez telefonu, a tedy bez možnosti komunikovat,“ dodává.
V souvislosti s vysokými počty zničených či odcizených telefonů dlouhodobě také roste zájem o pojištění nahodilého poškození a odcizení křehkých a na rozbití náchylných mobilních zařízení. 90 % poškození telefonu totiž končí poškozením displeje, jehož oprava je nákladná. „Nejvíce si přitom lidé pojišťují přístroje ve střední cenové kategorii v hodnotě do 7 000 Kč. Pojištění jim pak kryje opravu telefonu, kterou většinou zvládáme do 3 pracovních dní od odevzdání poškozeného zařízení kurýrovi. Pokud přístroj nelze opravit, oprava se nevyplatí nebo dojde k odcizení, zákazník získá přístroj nový. Pojištění kryje také události v zahraničí,“ doplňuje Viktor Houška z BNP Paribas Cardif.