reklama

Kaviár jako nedosažitelná pochoutka? Z omylu vás vyvede Prague Caviar Week

reklama

Pravý kaviár bývá označován za černé zlato, a to nikoli bezdůvodně. Jeho cenu určuje nejen dostupnost, ale také rozdíly v kvalitě jiker. Dopřát si skutečně kvalitní kaviár tak mohl jen málokdo – až doposud! Cílem společnosti Pearla Caviar je změnit vnímání kaviáru coby nedosažitelné pochoutky. I z toho důvodu se letos spojila s restauracemi ze sítě La Collezione a v týdnu od 18. do 27. června 2021 společně uspořádají Prague Caviar Week. Každý ze zapojených podniků nabídne své vlastní pokrmy s kaviárem, a tak zájemci mohou ochutnat pestrou přehlídku delikates, jež budou korunovány lesklými kuličkami černého zlata.

Mýtus o vzácnosti kaviáru se do jisté míry zakládá na pravdě. Nekontrolovaný lov jeseterů ve volné přírodě a jediná možnost odběru jiker usmrcením ryb měly za následek jejich téměř úplné vyhynutí. Z toho důvodu byl lov jeseterů ve volné přírodě zcela zakázán, což zapříčinilo raketový nárůst ceny kaviáru.

V současné době už to však neplatí. Díky jeseteřím farmám byla populace ryb obnovena a byly vyvinuty metody sklizně kaviáru neinvazivní cestou. Jesetera tak není nutné usmrtit. Ryby se pak dožívají vyššího věku, kdy jsou jejich jikry nejkvalitnější a nejchutnější. Jelikož také není třeba populaci po každé sklizni obnovovat, cena kaviáru postupně klesá a stává se opět dostupným.

„Cílem naší produkce je změnit vnímání kaviáru jako něčeho nedosažitelného a určeného jen pro ty nejbohatší. Spojení ekologicky udržitelného způsobu chovu s neinvazivním způsobem sklizně kaviáru nám umožňuje nabízet prémiový kaviár za cenu, kterou si čas od času může dovolit každý,“ vysvětluje Tomáš Šapovalov ze společnosti Pearla Caviar.

Prague Caviar Week

Jednou z příležitostí, kdy si kaviár dopřát, je letošní Prague Caviar Week. První ročník uspořádá společnost Pearla Caviar ve spolupráci s restauracemi ze sítě La Collezione. Každý z podniků vytvořil své vlastní menu, pokrmy se tak v jednotlivých restauracích liší. V nabídce najdete předkrmy, hlavní chody i dezerty, které si můžete vychutnat samostatně nebo jako kompletní degustační menu.

Například La Bottega Linka jako předkrm nabídne bruschettu s uzeným lososem, pažitkovou majonézou, nakládaným květákem a kaviárem, zatímco v La Bottega di Finestra najdete na menu carpaccio z mušlí sv. Jakuba s fenyklem a kaviárem. Na hlavní chod láká La Finestra in Cucina, kde můžete ochutnat filet z halibuta s fregolou sardou, střenkami a kaviárem. Že kaviár skvěle funguje i v dezertech, se můžete přesvědčit v Aromi a objednat si grepový sorbet s granitou z ústřic a kaviáru. Rezervace kaviárového menu v podnicích není nutná, stačí přijít a ochutnat. Z důvodů kapacity jednotlivých podniků však doporučujeme si rezervaci vytvořit – využít k tomu můžete webové stránky La Collezione.

Kromě restaurací sítě La Collezione se zapojí také unikátní degustační obchod Private Wines v Kozí 9, jenž nabídne párování šampaňského Krug s kaviárem, a Bar Repete v Rybné 17, kde ochutnáte kaviár v kombinaci s anglickými šumivými víny Nyetimber nebo citrusovým ginem Drunken Horse. Celkem se tedy zapojí osm podniků.

První ročník akce Prague Caviar Week proběhne od 18. do 27. června 2021 v Praze. Společnost Pearla Caviar, jež je iniciátorem a organizátorem, by v příštím roce ráda festival rozšířila i do dalších měst České republiky. Zároveň na Mallorce proběhne Palma Caviar Week, stranou tak nezůstávají ani mezinárodní ambice.

reklama

0 Komentářů

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama