reklama

Michka před startem etapy na Dakaru smetlo auto, narazil do svodidel

reklama

Velké komplikace musel řešit tým ORION – Moto Racing Group před startem šesté etapy. Martin Michek měl totiž během cesty na start dopravní kolizi s vozidlem. Narazil do svodidla u dálnice, spadl a motorka pak měla technické problémy. Jeho týmový kolega Milan Engel mu však pomáhal s opravou. „To, co mě potkalo, bylo znovunarození. Předjížděl jsem auto, jenže řidič si mě asi nevšiml. Stočil to do mě a nahnal mě do těch vracejících točících pruhů na dálnici. Tam jsem trefil v osmdesátikilometrové rychlosti velké svodidla,“ popisoval otřesený Michek, který odstartoval do etapy, která se po prvním úseku zrušila.  

Prožíval výborné dny na Dakarské rallye. Ve středu a čtvrtek Martin Michek totiž zaznamenal v etapách dvakrát deváté místo, což je jeho kariérní maximum a fantastické výsledky. Vždyť český jezdec soupeří proti více než dvaceti závodníkům z továrních týmů. Odhodlaně a sebevědomě tak nastupoval do pátečního dne, věřil si. Jenže Michek měl dopravní nehodu při přejezdu na start – kvůli nečekanému manévru auta byl nucen nabourat do svodidel, odřel si motorku a po pádu ho začalo bolet rameno.

Byla to celkem rána, totální výstup. Svezl jsem se po zemi a dolétl až do protisměru dálnice. Naštěstí nejelo žádné auto, které by mě trefilo. Byl jsem v šoku, ihned mi začalo bolet rameno,“ popisoval Michek kritický moment na Dakaru. „Frajer, co řídil to auto, ani nezastavil. Možná mě neviděl, nevím. Musel jsem se sebrat a dojet na start.“

Michek se musel včas dopravit na start pátečního měřeného úseku, jinak by dostal penalizaci. K tomu došlo, českobudějovický rodák vyjel do šesté etapy, ale vrátil se zpátky za Engelem. Společně s ním pak analyzovali aktuální stav jeho závodní motorky KTM. „Byla poškozená a zohýbaná. Špatně na tom byly hlavně řídítka, stromeček s navigací, řadička, kolo, urval jsem spodní kryt motoru a několik dalších částí,“ popisoval Michek, jemuž pomohl opravit nezbytné věci Engel. „Celá situace byla velmi nepříjemná. Martin byl po nehodě před startem opravdu otřesený, furt běhal kolem své motorky, pak si musel sednout. Ihned jsem mu pomohl a něco alespoň opravil,“ dodal Engel.  

Na prvním mezičase nabral Michek několikaminutovou ztrátu, stejně jako Engel. Zanedlouho dostali jezdci z českého týmu přívětivé zprávy pro ně – páteční etapa se poté zrušila. Ranní dopravní a nezaviněná nehoda by neměla mít zásadní vliv na další pokračování Michka s Engelem. „Moc se mi ulevilo, že pořadatelé etapu zrušili, nemohl jsem jet zcela naplno, dával si pozor na technický stav motorky a poslouchal každý zvuk z ní. Hlavně, že jsme v cíli a můžeme pokračovat dál. To je nejzásadnější,“ dodal Michek, který byl v šesté etapě na 39. místě a v celkovém pořadí je devatenáctý. Engel byl v pátek klasifikován na 111. místě a celkově drží 36. místo. V kategorii jezdců bez asistence je stále druhý.

Byli jsme s kluky v intenzivním kontaktu. Nejdřív to vypadalo, že má Martin něco s řídítky, ale nakonec toho bylo mnohem víc. Chceme moc poděkovat Milanovi, že tak ochotně zastavil a věnoval se Martinovi, pomohl mu s opravou motorky. Moc si toho vážíme a je skvělé, že jsou oba v cíli a Martinovi se nic nestalo. Ve volném dnu dáme Martinovi motorku dohromady,“ tvrdil Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama