reklama

Nadace Fondation Louis Vuitton bude hostit dočasnou instalaci Daniela Burena.

reklama

V duchu svého poslání v oblasti moderního umění a podpory inovativních počinů na poli architektury bude nadace Fondation Louis Vuitton hostit dočasnou instalaci Daniela Burena.

Instalace vznikla v úzkém dialogu se samotnou budovou, kterou navrhl Frank Gehry a jejíž architektura již inspirovala nejednoho umělce. Dílo Observatory of Light (Observatoř světla) se stane součástí skleněných ‚plachet‘, které budovu jako jeden z jejích hlavních prvků proslavily.

Dvanáct ‚plachet‘, které tvoří 3 600 kousků skla, pokryje neuvěřitelný počet barevných filtrů, které v pravidelných intervalech střídají bílé a průhledné pruhy kolmé na podlahu. Třináct barev vytvoří barevné formy, které se budou různě objevovat a mizet – dle denní doby a ročního období. Díky této hře barev, projekcí, odraženého světla, průhledů a kontrastu na vnější i vnitřní straně, Daniel Buren prezentuje budovu a její prostor ve zcela novém světle.

Přední mezinárodní umělec Daniel Buren (1938-FR) pokračuje ve svém radikálním díle, které lze charakterizovat využitím ‚vizuálního nástroje‘ (střídavě bílé a různě barevné vertikální pruhy o šířce 8,7cm), který figuruje v jeho tvorbě již od šedesátých let. Daniel Buren nejprve pracoval s barvami (1965-1967), ale postupně začal tvořit pomocí prostoru a jeho kontextu. Jeho díla nyní vznikají přímo na míru danému místu, kontextu a charakteru, tedy jsou tvořena in situ, buďto ve veřejném prostoru, muzeu nebo galerii. „Daniel Buren navrhl vskutku grandiózní projekt, který je zároveň aktuální i impozantní – produkt dialogu s architektem Frankem Gehrym a jím navrženou stavbou. Burenovo dílo úžasně komunikuje s architekturou, je s ní v souladu. To platí již od sedmdesátých let, kdy tento umělec začal ve své tvorbě využívat barvy, transparenci a světlo,“ říká Bernard Arnault, prezident nadace Fondation Louis Vuitton.

Při této příležitosti vychází také katalog, na jehož přípravě se podílel sám umělec. Vůbec poprvé se v něm představí tvorba, která má společné tematické jmenovatele – barvy, transparenci, světlo, průsvitnost a projekci – z období od sedmdesátých let do současnosti. Redakčními úpravami se na katalogu podílelo nakladatelství Xavier Barral.

 

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama