reklama

Nezvládla vaše ratolest návrat do školy? Přinášíme tipy, jak látku dohnat

reklama

České školy byly loni zavřené téměř nejdéle na celém světě. Letos zatím nejsou plošně uzavřené, děti se ale z loňské on-line výuky budou vzpamatovávat ještě dlouho. Často nedostatečná výuka, chybějící sociální kontakty nebo velké rozdíly mezi školami nechaly na dětech nemalé následky. Jak chybějící látku dohnat?

Zatímco u malých dětí zvládnou zpravidla doučování rodiče, u starších už to bývá obtížnější. Řešením samozřejmě může být soukromé doučování, ať už ve spolupráci se školou nebo se soukromým lektorem. To je ale často drahé, počítejte minimálně s několika stovkami za hodinu.

Oblíbenou variantou jsou tak různé webové výukové programy. Například web Škola s nadhledem nabízí zdarma až 6000 různých cvičení ze všech hlavních předmětů. Studijní portály nabízejí řadu výhod, jako je výběr cvičení podle různých předmětů, ročníků i obtížnosti.

Děti budou látku zameškanou on-line výuku a chybějící sociální kontakty dohánět velmi dlouho. Nejvíce ohroženou skupinou jsou čerství školáci. „Vidíme velký zájem o procvičování z řad prvňáčků i druháků. Malé děti chodily loni do školy jen několik týdnů, poté přišly o veškeré sociální kontakty, nestihly si vybudovat žádné studijní návyky. Jejich návrat do lavic je proto velmi náročný,“ vysvětluje šéfredaktorka Nakladatelství Fraus Radka Šmahelová.

Na webu Škola s nadhledem tak malé děti nejčastěji procvičují základní předměty jako je čeština nebo matematika, zájem je i o prvouku. Děti mohou cvičit jak samy, tak s rodiči, nepotřebují k tomu žádné speciální vybavení, stačí třeba jen 15 minut denně. „Syn nastoupil loni do 1. třídy, až letos vlastně zjistil, co to škola je. Pomáháme mu, jak se dá, učivu zatím naštěstí rozumíme. Chybí mu ale dostatek procvičování, v tom nám Škola s nadhledem opravdu pomáhá,“ říká maminka prvňáčka Kateřina Ženková.

Čím starší dítě máte, tím častěji děti potřebují pomoc jinde. „Ukazují se obrovské rozdíly ve výuce. Ne všechny školy zvládly obtížný přechod na on-line výuku, v řadě míst nebyla kvalita výuky v loňském školním roce plnohodnotná a rozdíly mezi jednotlivými školami či regiony se ještě prohloubily. Děti a rodiče proto stále využívají všechny dostupné možnosti, jak výuku dohnat. A nejjednodušší a nejoblíbenější variantou jsou vzdělávací portály,“ vysvětlila Radka Šmahelová.

Návštěvnost vzdělávacích webů, která prudce vzrostla loni na podzim, tak neklesá. Web Škola s nadhledem navštíví každý měsíc stovky tisíc rodičů a dětí. „Potřeba doučování a procvičování je prakticky stejná jako loni
na podzim v době uzavřených škol,“
dodává Radka Šmahelová.

Suverénně největší zájem je přitom o doučování stěžejních předmětů, především českého jazyka a matematiky.  V češtině si žáci v posledních měsících vyzkoušeli téměř 600 tisíc cvičení. Silný zájem je i o studium angličtiny. „V angličtině dětem chyběl především poslech jazyka’a komunikace. Škola s nadhledem přitom nabízí širokou škálu poslechových cvičení pro žáky prvního i druhého stupně,“ uzavřela Radka Šmahelová. Z dalších předmětů si žáci druhého stupně dále často procvičují přírodopis a fyziku, u žáků prvního stupně je zájem o úlohy z prvouky.

České školy byly zavřeny už na jaře 2020 a poté po převážnou část loňského školního roku, jejich uzávěra tak patřila k nejdelším na světě. Letos sice zatím k plošném uzávěrkám škol nedošlo, nicméně zájem o vzdělávací portály neustává.

„Pro děti, rodiče i školy jsou poslední týdny ještě náročnější než na jaře v době uzavřených škol. Tehdy byly školy plošně uzavřené a všichni se učili z domova. Teď žáci nebo i celé třídy padají opakovaně do karantény, prezenční výuka se střídá a kombinuje s on-line učením. Jsme samozřejmě rádi, že jsou děti ve škole a doufáme, že to tak zůstane. Nový systém ale klade na všechny ještě daleko větší nároky než na jaře. V takové chvíli mají vzdělávací portály nezastupitelnou doplňkovou roli,“ doplnil ředitel pražské Základní školy Nepomucká Aleš Hejna.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama