reklama

Oschersleben: Novým mistrem ADAC-GT-Masters je čerstvě založený Porsche-supertým SSR-Performance!

reklama

Vítězstvím v sobotním závodě položili Michael Ammermüller s Christianem Engelhartem základní kámen ke zisku titulu pro sebe, mnichovskou stáj SSR Performance a věhlasnou značku Porsche. V neděli vše s přehledem zajistili čtvrtou pozicí. Pro jedinou českou stáj na velkém mezinárodním parketu třídy GT, ISR-Racing, nebyl výlet do Oscherslebenu úspěchem… 

Povedenou sonu ADAC-GT-Masters uzavíral závod ve východoněmeckém Oscherslebenu. Do rozhodujícího víkendu nastoupilo sedm jezdců s nadějí na titul mistra: Patric Niederhauser a Kelvin van der Linde (Rutronic-Audi) měli 5 bodů náskok na Roberta Renauera (Herberth-Porsche), další dva body na Michaela Ammermüllera s Christianem Engelhartem (SSR-Porsche). Za nimi číhali Maro Engel a Luca Stolz (Toksport-Mercedes) se ztrátou pouhých 14 bodíků na špičku. 

Sobota: Ammermüller s Engelhartem si připravili nedělní mečbal

Kvalifikace do sobotnho závodu vyšla jednomu z favoritů na výbornou: Několikanásobný šampion Porsche-Cupu, Michale Ammermüller z bavorského Pockingu postavil svůj SSR-Porsche na pole-position. Niederhauser kvalifikoval titul-obhajující Rutronic-Audi na třetí pozici za Hoferem v Land-Audi, musel ale důsledkem penalizace z Lausitzringu o 5 míst dozadu. Luca Stolz zařadil svůj modrý Mercedes bezprostředně za Hofera a Robert Renauer (jemuž tentokrát sekundoval Francouz Jaminet) zajel 7. čas.

Z poněkud větší vzdálenosti musel boj o titul pozorovat český tým ISR-Audi: Filip Salaquarda dosáhl jen 24. času ze 30 účastněných.

Po zhasnutí startovních světel dosprintoval do úzké šikany jako první Ammermüller před Stolzem a Hoferem. Renauer byl pátý, Niederhauser pouze devátý. Salaquarda během prvního kola získal dvě pozice.

Málo povedený a sterilní Motopark Oschersleben nabízí přinejlepším jediné místo k předjetí a proto následoval relativně nezáživný „husí pochod“, než byl závod po 17 minutách kvůli kolizi dvou Audi R8 přerušen. Vozy Rogivueho a Langevelda zůstaly ve štěrku poslední zatáčky a o použití Safety Caru u Magdeburgu asi ještě neslyšeli…

Hned po re-startu následovaly výměny jezdců v boxech – na pořadí ale nic nezměnily. Zkušený Engelhart, který převzal vedoucí SSR-Porsche od Ammermüllera si během svého stintu nenechal první místo vzít, za ním uhájil Maro Engel druhým místem v cíli dobré naděje Toksportu. Jaminet dovezl domů Renauerův Porsche 911 za Haasem na pátém místě těsně před Kelvinem van der Lindem, který společně s Niederhauserem naráz přišli o kompletní bodový nádkok, se kterým do Oscherslebenu přijeli. Frank Stippler dovezl Salquardovu Audi R8 do cíle na bledé 23. pozici. Hlavně aby takové „výlety za sportem“ český tým bavily i roku 2021…

Výsledek sobotního závodu:

1. Ammermüller/Engelhart, SSR-Porsche

2. Stolz/Engel, Toksport-Mercedes

3. Marciello/Ellis, HTP-Mercedes AMG

4. Hofer/Haase, Land-Audi

5. Renauer/Jaminet, Herberth-Porsche 911

6. Niederhauser/van der Linde, Rutronik-Audi

23. Salaquarda/Stippler, ISR-Audi   

Neděle: Titul pro SSR-Porsche po hromadné havárii na startu

Před velkým finálem v neděli ráno měli Ammermüller s Engelhartem 8bodový náskok na Engela se Stolzem, další 4 bodíky chyběly Renauerovi, Niederhauserovi a van der Lindemu. Také ranní kvalifikace vyšla týmu SSR-Porsche výborně a Engelhart zajel za outsidery Marciellem (HTP-Mercedes) a Bortolottim (WRT-Audi) třetí čas. Jaminet postavil Renauerovo Porsche jen na sedmé místo, Engel svůj Toksport-Mercedes na osmé a van der Linde minimizoval naděje týmu Rutronik na obhajobu titulu 11. časem. Frank Stippler kvalifikoval Salaquardovu ISR-Audi jako 21. a český tým sezonu 2020 nezakončil zrovna uspokojivě, protože do závodu nenastoupil.

Pokus o první start nevyšel: Kelvin van der Linde „neměl svůj den“. Na rovince se snažil předjíždět se dvěma koly na trávě, přičemž se jeho Audi R8 roztočilo uprostřed pole. Jihoafričan tím vytrhl nejen sebe a kolegu Niederhausera ze snění o titulu, ale i Zimmermannův Lamborghini, Miesovu Audinu a Erikssonův BMW ze závodu. Dále vepředu, za první šikanou otočil Balboa Engelharta, což ovšem nemělo další důsledek, protože byl závod přerušen a startovalo se znovu. 

Bývalá italská naděje F1 a junior Akademie Ferrari, Raffaele Marciello využil při druhém letmém startu své pole-position výborně a po prvním kole vedl před Mirko Bortolottim a Engelhartem. Jaminet byl jen šestý a Engel osmý.  Prví polovina závodu na tomto pořadí nic nezměnila a z posádek jedoucích o titul to byli Jaminet s Renauerem, kdo si prohodil kokpit. Znamenalo to vytoužený skok kupředu pro Herberth-Porsche, ale ne dost daleko – jen na čtvrtou pozici za SSR-Porsche Ammermüllera, který o kolo později převzal od Engelharta.

Na místech 1 a 2  střídal Angličan Philip Ellis Marciella a Rolf Ineichen Bortolottiho a dojeli si beze změny pořadí pro zlato a stříbro.

Ammermüller pustil dvě kola před cílem Renauera bez boje na třetí pozici dobře vědouc, že mu je i tak titul jistý. Nápad založit v Mnichově pod vedením Wolfganga Hatze nový Porsche super-tým SSR Perfoirmance tedy hned v první sezoně nesl ovoce: 34letý Michael Ammernüller s o rok mladším Christianem Engelhartem si zajistili poprvé titul šampionů ADAC-GT-Masters.

Výsledek nedělního závodu:

1. Marciello/Ellis, HTP-Mercedes AMG

2. Bortolotti/Ineichen, WRT-Audi R8

3. Renauer/Jaminet, Herberth-Porsche 911

4. Ammermueller/Engelhart, SSR-Porsche

5. Stolz/Engel, Toksport-Mercedes

6. Wishofer/Boccolacci, Zakspeed-Mercedes AMG

DNS: Salaquarda/Stippler, ISR-Audi  

Konečné hodnocení ADAC-GT-Masters 2020

1. Ammermüller/Engelhart            181 b.

2. Robert Renauer                         172 b.

3. Engel/Stolz                                167 b.

4. Niederhauser/van der Linde      160 b. 5. Christopher Haase                     127 b.

Text a foto: Roman Klemm

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama