reklama

Red Bull Ring: Byl paddock GT-Open opravdu plný pyšných tátů..?

reklama

Minulý víkend pořádal španělský promotér „GT-Sport Organisation“ tradičně svůj podnik na rakouském Red Bull Ringu.  V rámci víkendu tam prezentoval velmi přehledné hrstce diváků (ne, nemuseli za vstup platit)  závody italské F4, evropské F-Regional, Formula Open a velmi slabě obsazeného GT-Open.

Převážně tedy juniorské šampionáty – a přeci byl paddock plný sběratelů autogramů! Mezi mladíky v kokpitech totiž bylo hned pět „velkých jmen formule 1“: Patrese, Barrichello, Wurz, Trulli a Montoya. A „pyšní“ tatínci si to nenechali ujít, aby své ratolesti nedoprovodili. Tedy až na Alexe Wurze, který musel pro rakouskou televizi komentovat F1 v Monze. Jako kouč syna ho ale nahradila další legenda volantu, Emauele Pirro.

Měli ale Riccardo Patrese, Rubens Barrichello, Jarno Trulli, Juan Pablo Montoay a Alex Wurz být opravdu nač pyšní? Převážně ne!

Nejslibnější z pětice „synů velkých otců“ je jistě Kolumbijec Sebastian Montoya. V italské F4 se pravidelně pohybuje na špičce, na stejné úrovni s ním ale jezdí nejméně čtyři další konkurenti – o Oliverovi Bearmanovi, který tuto třídu jasně dominuje ani nemluvě.

Mlaďoučký Lorenzo Patrese absolvuje první sezonu v monopostech a to za velmi malý tým. Zpravidla ovšem stačí jen na střed pole – i když v neděli v dešti předvedl opravdovou krasojízdu. 

V podobné situaci je vytáhlý Charlie Wurz. Ani on zatím nedokázal ve své první sezoně v automobilech skutečně přesvědčit a Emanuele Pirro bude muset hledat moc dobré argumenty, aby v Monaku žijícího jezdce natrvalo umístil v Akademii Ferrari.

Ještě hůře vstoupil do světa monopostů Enzo Trulli. Jeho otec pro něj vybral podivný šampionát Formula Open, kde se v zásadě pohybuje jen hrstka outsiderů. Ani mezi nimi se Enzo ovšem zatím nedokázal prosadit – ani když ho tatík „přesadil“ do špičkového vozu Trevora Carlina.

Nejméně talentu zdědil od svého předka zcela jasně Edoardo „Dudu“ Barrichello. Juniorovi se sice musí uznat k dobru, že se letos postavil silné konkurenci 33 vozů Formule-Regional-by-Alpine. Pravidelně tam před sebou ale jen honí ostatní: Občasná umístění mezi top20 mu asi připadají jako vítězství a není divu že se  hlavu menší táta Rubens raději krčil někde ve stínu… Byl tedy paddock Spielbergu skutečně plný pyšných tátů? Spíše ne.  Někteří z nich se totiž pohybují na pokraji trapnosti…

Text: Roman Klemm
Foto: Roman Klemm jr.

reklama

0 Komentářů

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama