reklama

Středočeské děti se vrhly na podnikání

reklama

Středočeské děti využily blížících se Velikonoc a zkusily obchodovat. Na prodejních jarmarcích, které byly součástí jejich výuky finanční gramotnosti v projektu Abeceda peněz, prodávaly květiny, keramiku, ozdoby i občerstvení. Celkem si školáci z Poděbrad, Kutné Hory, Sedlčan a dvou kladenských tříd vydělali přes 83 tisíc korun.

Vedle odborníků žáky projektem provázely i jejich třídní učitelky. „Naše ZŠ se jmenuje Propojení a snažíme se tomu jménu dostát a ukazovat dětem, jak věci fungují v praxi. Díky Abecedě peněz pochopily, jak velká je cena lidské práce. A také, že je potřeba vše předem naplánovat. Byla radost vidět, jak si uvědomují, že k celkovému výsledku přispěl svým dílem každý z nich,“ říká třídní učitelka sedlčanských čtvrťáků Věra Hančíková.

Projekt bavil i čtvrťáky z Kutné Hory. „Děti byly nadšené, od počátku vymýšlely a vyráběly, mnozí zapojily do příprav i rodiče. Krásné bylo, že nás po celou dobu podporovaly i ostatní třídy z naší školy. Všichni jsme se díky Abecedě peněz spojili,“ popisuje Hana Valoušková, učitelka tamních čtvrťáků.

„Děti Abeceda peněz bavila od počátku. Při návštěvě pobočky Spořitelny si vyzkoušely výběr z bankomatu i počítání peněz. Ve třídě si děti vymyslely název své firmy, zvolily si finančního ředitele, účetní a další role. Pozvánka byla taky na nich – vytvořily si ji na počítači. Co budou vyrábět, si vymyslely také samy a do procesu zapojily i své rodiče – ti nám vypomohli zejména s pečením.

Během výroby věcí na jarmark je občas ta příprava nebavila, ale žáci sami uznali, že pracovat se ve firmě prostě musí, i když zaměstnanec nemá zrovna náladu, jinak by pracovník neměl odměnu a firma žádný zisk,“ popisuje třídní učitelka páťáků z Poděbrad Blanka Doležalová.

„Děti jsou od počátku projektu velmi namotivované. Na začátku si rozdělily role, kdo co bude mít na starosti. A protože to vzaly opravdu vážně, jarmark se nám povedl. Musím také pochválit rodiče, kteří se zapojili a na stánky přinesli spoustu sladkostí,“ dodává její kladenská kolegyně Michaela Sojková. Projekt její děti naučil hodně samostatnosti. „Děti třeba samy nakupovaly materiál potřebný k výrobě, samy vyúčtovávaly. Získaly také trochu větší povědomí o hodnotě peněz.“

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama