reklama

Český tým ve F2: Formuli sestavili z 960 dílů, teď začíná testování

reklama

Letošní sezóna seriálu FIA Formule 2 bude pro českého fanouška obzvlášť pikantní. Poprvé v historii se totiž představí i český tým. Charouz Racing System bude sice nováčkem, ale po loňském vítězství ve World series F 3,5 V8 neztrácí ambice ani optimismus. V těchto dnech jsou všichni v plném nasazení, práce je opravdu hodně. V dealerství Hyundai v Žebráku na dálnici na Plzeň, se dával dohromady tento krasavec. Alespoň na pár minut jsme od práce odtrhli šéfa týmu Boba Vavříka.

Jak dlouho trvá dát takovou formuli dohromady?
Auto jsme dostali v kusech, doslova v balíku. Na poprvé tedy šlo o jedenadvacet dní, než jsme vše dali dohromady. Je u toho hodně kontrolování, vývoje, lakování a tak dále. Vše se musí samozřejmě zdokumentovat tak, aby se případný jakýkoli problém na obou vozech dal rychle předělat či upravit. To se pak opět zaeviduje společně s fotodokumentací.

Kolik kusů bylo třeba sestavit?
Měli jsme 960 dílů. Všechny je potřeba před montáží zkontrolovat, zda není některý nekvalitní a zároveň se zamyslet co a jak v rámci předpisů zlepšit.

Kolik lidí se na tom podílelo?
Náš tým má čtrnáct lidí. Mechanici, elektronik, šéfmechanik, data inženýr, performance inženýr, race inženýr, technický ředitel a týmový manažer.

Jak probíhají testy, co vše se musí vyladit, jak to probíhá?
První je rollout je právě v těchto dnech v Magny Course. Zatím je na tento test k dispozici jedna sada pneumatik a bohužel jen jeden vůz pro oba jezdce. Ale je to pro všechny týmy stejné. Piloti si musí zkusit nastavení do jejich monopostů tak, aby bylo do prvního textu vše odskoušené. Problém je spíš počasí, které nás zlobí. Napadl dokonce sníh, takže to zatím nevypadá moc dobře.

Kde bude tým do začátku sezóny testovat, je to možné u nás, nebo se musí do zahraničí
Vše je oficiální a testuje celý šampionát kolektivně. Není povoleno žádné soukromé testování.

Za jak dlouho bude auto připravené na sezónu na 100 procent?
Vše se musí sejít tak, aby bylo připraveno týden před prvním oficiálním testem, což je 6., 7., a 8. března na okruhu Paula Ricarda. Nejde přitom jen o závodní vůz jako takový. Připraveno musí být i vybavení a potřebné nářadí včetně speciálních přípravků stejně, jako celý tým musí mít natrénování například na pitstopy apod.

 

 

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama