reklama

Finanční gramotnost do škol – středočeské děti zkoušejí novou výuku na vlastní kůži

reklama

Zásadně zvýšit finanční gramotnost společnosti a zejména mladé generace a učinit finanční vzdělávání pevnou součástí vzdělávacích osnov základního školství u nás, to je cílem projektu Abeceda peněz. Získal už akreditaci MŠMT a také přízeň stovek dětí a desítek jejich pedagogů.

Novou výukou si aktuálně prošli i školáci z Mladé Boleslavi, Kutné Hory a Příbrami. Minulý týden jejich výuka vyvrcholila prvními prodejními jarmarky, na nichž se pokusili své čerstvě nabyté vědomosti zúročit.

„Díky Abecedě peněz děti například pochopily, jak fungují půjčky a úroky. Na vlastní kůži si také ověřily, že k zisku vedou investice, a že investovat je potřeba i čas – ony jej například věnovaly přípravě jarmarku. Vědí teď, že jejich práce také něco stojí a že si zaslouží odměnu,“ popisuje třídní učitelka mladoboleslavských čtvrťáků Iva Lefnerová.

„Mile mě překvapily tím, jak si jarmark samy připravily, doprovodný program byl plně v jejich režii. Děti si samy složily i písničku, přinesly hudební nástroje, prostě byly skvělé,“ dodává. Její třída si na jarmarku vydělala 9426 korun a za odměnu plánuje společný výlet. „Bylo velmi přínosné, že děti si díky projektu propojily teorii s praxí. Na jarmark jsme se připravovali například i v hodině matematiky, kdy se děti učily počítat, kolik zákazník zaplatí a kolik pokladní vrátí.

Postupně začaly vnímat cenu peněz. A na jarmarku bylo opravdu vidět, jak se kontrolovali veškeré transakce a střežili pokladnu,“ doplňuje její kutnohorská kolegyně Gabriela Mullerová, jejíž třída utržila přes 20 tisíc korun a zaplatí si díky tomu výlet do norimberského delfinária.

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama