reklama

Kdo bude stromem roku? Pořadím zamíchá poslední týden

reklama

Ve finále ankety Strom roku 2020 pořádané Nadací Partnerství soutěží dvanáct stromů z devíti krajů. Pořadí na medailových pozicích je zatím velmi těsné. Na vítězství si brousí zuby Dub přezdívaný Hugo z lednického zámku, Jabloň u Lidmanů z Machova na česko-polské hranici i dvojice Lip v Hřebenech u Josefova v německém pohraničí. Od nedělní půlnoci až do konce hlasování 11. října ovšem může být vše jinak. Hlasování se totiž přelévá do tajné fáze, kdy zůstanou počty hlasů pro finalisty skryty až do slavnostního vyhlášení 20. října v 18.00 hodin. Každý tak může zamíchat finálovým pořadím na wwww.stromroku.cz.

„Poslední týden tajného hlasování bývá plný napětí a nezřídka se stává, že strom přeskočí i několik příček. Letos je navíc každý hlas zpoplatněný třiceti korunami, které putují na výsadby nových stromů. Každá DMSka nebo hlas na webu může ve finále rozhodnout,“ zdůrazňuje koordinátorka ankety Silvie Zeinerová Sanža z Nadace Partnerství.

Vítězný strom kromě titulu získá poukaz na arboristické ošetření od firmy Prostrom Bohemia a bude reprezentovat Českou republiku v prestižní mezinárodní anketě Evropský strom roku napřesrok. Tu v letošním ročníku ovládl unikát z Vírské přehrady – Chudobínská borovice.

Slavnostní vyhlášení ankety proběhne ve čtvrtek 20. října, na který připadá Den stromů. Vzhledem k současným epidemiologickým opatřením jej můžete sledovat online na internetové stránce ankety www.stromroku.cz a na Youtube Nadace Partnerství. Korunovace nového Stromu roku České republiky pomyslně odstartuje další období věnované stromům: hlavní výsadbovou sezónu pod hlavičkou iniciativy Sázíme budoucnost. Právě polovina října až konec listopadu je nejlepší období pro sázení stromů. Celonárodní sázecí výzva jich chce do českých měst a krajiny dostat 10 milionů, a to do roku 2024.  

reklama

0 Komentářů

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama