reklama

Mladá Boleslav má svoji kilogramovou stříbrnou medaili

reklama

Jablonecká Česká mincovna představuje statutární město Mladou Boleslav na stříbrné medaili, která je tak dalším městem zvěčněném na jednom kilogramu ryzího stříbra. První medaili, věnovanou Plzni v rámci investiční série Statutární města, vyrazila Česká mincovna v roce 2011. Všechny mají kilovou a půlkilovou stříbrnou variantu. 

 Na území ČR je 24 statutárních měst. Patří mezi ně hlavní město Praha, všechny krajské metropole a města s rozšířenou pravomocí, kde v čele stojí primátor. „V těchto metropolích, ale i v menších obcích v jejich okolí, žije celá řada lokálních patriotů, jimž naše medaile umožňují spojit celý svůj život s dlouhodobě zajímavým investičním potenciálem,“ uvádí Jaroslav Černý z České mincovny. 

Ústřední motiv averzní strany medaile – Boleslavský hrad vzešel z doporučení primátora města Mladá Boleslav – MUDr. Raduana Nwelatiho a byl doplněn leteckým pohledem na městské centrum. Reverzní strana investičních medailí statutárních měst zůstává stejná a je tvořena mapou České republiky, kde jsou vyznačena statutární města, autorem je MgA. Miroslav Schovanec. 

Stříbrná kilogramová majestátní medaile v emisi pouhých 24 kusů je ručně číslovaná na hraně, a její průměr je 90 mm. Česká mincovna razí i půlkilogramovou variantu v nákladu 48 kusů s ručním číslováním. Obě medaile jsou v provedení standard a jsou uloženy do elegantní dřevěné etue. 

Mladá Boleslav je statutárním městem ve Středočeském kraji. Má přibližně 44 tisíc obyvatel a díky automobilce Škoda se stala celosvětově známou. Její historie spadá až do 10. století, kdy byl založen dřevěný hrad Boleslavem II. a postupně v okolí vznikala osada.

Neblaze se na městu podepsala doba husitská a během 30. leté války byla Boleslav zpustošena. S rozvojem průmyslu vzkvétala i Mladá Boleslav, v 18. a 19. století zde postupně vznikaly pivovar, lihovar, cukrovar a textilní továrna. Velký vliv na rozvoj oblasti mělo i přivedení železnice v druhé polovině 19. století. V roce 1895 zde byla založena továrna na jízdní kola „Slavia“, která se postupně měnila na továrnu na motocykly a v konečné fázi na automobilku „Laurin & Klement“, dnešní Škoda Auto. Mladá Boleslav se stala posledním bombardovaným městem v průběhu 2. světové války, kdy byla ještě 9. května 1945 zasažena leteckými nálety.  

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama