reklama

Policie shrnula kriminalitu za loňský rok: Registrováno bylo na 202 303 případů

reklama

Přestože kriminalita oproti loňskému roku mírně klesla, jsou některá čísla stále alarmující. Za rok 2017 Policie ČR eviduje na 202 303 kriminálních případů se škodami způsobenými pachateli trestných činů, které dosahují 20,3 miliard korun. Objasněnost kriminálních případů je pak nejnižší v Praze (méně než 25 %), dále v Jihočeském, Středočeském a Plzeňském kraji (méně než 50 %).

Majetkové činy z celkové kriminality tvoří více než 53 % všech případů. Meziroční pokles byl zaznamenán mimo jiné u krádeží vloupáním, kde trestní činnost klesla o 14,5 %.

„Meziroční pokles krádeží vloupáním o 14,5 % je pro majitele nemovitostí velmi pozitivní zpráva, avšak stále by měli zůstat ostražití. Zejména pak ti, kteří nemají své byty či domy dostatečně či vůbec zabezpečené. Zde totiž riziko a pravděpodobnost vloupání naopak roste, vzhledem k přibývajícímu počtu nemovitostí s kvalitnějším zabezpečením. Především přibývají domácnosti s bezpečnostními dveřmi minimálně ve třetí bezpečnostní kategorii, které jsou pro zloděje jen těžko překonatelné a pravděpodobnost vykradení takových domácností je téměř nulová,“ říká odborník na zabezpečení Ivan Pavlíček ze společnosti Next a dodává: „Přestože řada zlodějů již využívá sofistikovanější metody, stále je velké množství tzv. pohodlných zlodějů, kteří raději vyloupí nezabezpečený, snadno přístupný byt či dům a spokojí se i s pár stovkami korun. Škody, které způsobí na majetku, jsou pak často daleko vyšší, nehledě na psychologický dopad, kdy se vykradení jen těžko srovnávají s narušením soukromí.“

Z policejní praxe vyplývá, že až 95 % pachatelů odradí od vloupání kvalitní materiály, s jejichž překonáním by měli příliš práce a s nejistým výsledkem. Nezabezpečené byty či domy jsou proto vždy daleko snazším úlovkem. Zloděj se ve většině případů orientuje pouze zvenku, neví, co je za dveřmi, proto při výběru bytu či domu zkusí vždy nejprve ty nejhůře zabezpečené.

 

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama