reklama

Salaquarda při ADAC-GT-Masters na Sachsenringu: Zatracené kvalifikace…

reklama

Sachsenring nedaleko severočeských hranic je již tradičně hostitelem ADAC-GT-Masters a tak se na trati v bezprostředním sousedství působiště spisovatele Karla Maye (Hohenstein) i letos sešlo zdravé pole 32 vozů ke čtvrtému podniku tohoto šampionátu.

V sobotu triumfovala německo-švýcarská posádka Mercedesu, Dienst/Frommenwiler, v neděli se prosadili Pommer se Schmidtem na Chevroletu Corvette – rovněž z Německa a Švýcar. Posádka českého týmu ISR, Filip Salaquarda a Frank Stippler doplatila na slabé časy v kvalifikaci a nedosáhla na top10.

Sobota: První velký úspěch pro Diensta s Frommenwilerem

Úkolu sobotní kvalifikace se nejlépe zhostil Němec Marvin Dienst na AMG-Mercedesu týmu Schuetz. Historicky první mistr německé F4 se na pole-position postavil před dvojicí vozů Porsche 911 Michaela Ammermüllera (SSR) a Roberta Renauera (Herberth). Audi R8 české stáje ISR postavil Filip Salaquarda na 21. startovní místo. 

Story vítězů závodu se čte na první pohled jednoduše: 23letý Dienst udělal o „první poločas“ hodinového závodu na 45 kol vše perfektně, předal svůj červený Mercedes 31letému kolegovi Philippovi Frommenwilerovi s malým náskokem a Švýcar ho spolehlivě uhájil až do cíle. Pro oba to znamenalo jeden z největších úspěchů kariéry, což Dienst komentoval takto: „Začátek sezony nám bez testů příliš nevyšel. Po Hockenheimu jsme auto zcela rozebrali, našli chybku a dali ho znovu dohromady. Můžeme tedy přesně říci, proč jsme zde tak rychlí…“ A Frommenwiler dodal: „Marvinův výkon v kvalifikaci a v jeho stintu byl samozřejmě základem dnešního úspěchu. Bylo krásné, že tu byli i diváci a tak jsem poslední kolo dokonce šel z plynu a řádně si ty okamžiky vychutnal.“

O druhou pozici se téměř celý závod přetahovali Herberth-Porsche Roberta Renauera a Svena Müllera s Toksport-Mercedesem Maro Engela a Luky Stolze – nakonec byl Zuffenhausenský stroj o vteřinku rychlejší. Také Filip Salaquarda předvedl dobrý první stint. Na trati zůstala jeho ISR-Audina ze všech nejdéle a tak se český tým mohl jedno kolo dokonce těšit z „virtuálního“ vedení. Frank Stippler převzal a vyjel na 17. pozici, kterou pak zlepšil na 16. místo v cíli – více prostě nebylo na zatáčkovité trati v tak vyrovnaném poli možné.

Výsledek sobotního závodu:

1. Dienst/Frommenwiler, Schuetz-Mercedes-AMG GT3

2. Renauer/Müller, Herberth-Porsche 911

3. Stolz/Engel, Toksport-Mercedes-AMG GT3

4. Schothorst/Zimmermann, Grasser-Lambirghini Huracan

5. Wishofer/Boccolacci, Zakspeed-Mercedes-AMG GT3

6. Ammermüller/Engelhart, SSR-Porsche 911

16. Salaquarda/Stippler, ISR-Audi R8  

Neděle: O vítězi rozhodly spánek na startu, zlomený závěs a penalizace

Nedělní kvalifikace se v některých týmech museli ujmout slabší z dvojic pilotů, u jiných směl za volant silnější jezdec. Podle toho se pořadí v porovnání k sobotě změnilo. Vůz sobotního vítěze kvalifikoval Philipp Frommenwiler jen jako 29. Zato se na pole-position letos podruhé postavil Rutronik-Audi R8  Dennise Marschalla. Mladého Němce ovšem musela v závodě střídat mnohem pomalejší Corrie Schreinerová… Na startovních místech dvě a tři se ovšem směli připravit vyrovnané favorizované posádky Stolz/Engel (Toksport-Mercedes) a Niederhauser/van der Linde (Rutronik-Audi).  Frank Stippler zajel s Audi R8 pražské stáje ISR 17. čas. Ani při podobně úspěšném postupu kupředu v závodě, jako o den dříve, tedy byl špičkový výsledek hodně daleko vzdálen.

Boj o nedělní vítězství poznamenaly tři klíčové události: Zaprvé to byl katasrtrofální start polemana Diensta. Němec tím nejen ztratil dvě pozice, postaral se i o jakousi „zácpu“ v první zatáčce a hromadnou strkanici, během které musel i Stipplerův ISR-Audi krátce do štěrku.

Zadruhé to byl defekt závěsu jasně vedoucího Engela těsně před poločasem a nakonec zatřetí penalizace vozu, který vlastně projel cílem jako první: Grasser-Lamborgini s Frankem Pererou za volantem byl obdarován 30sekundovým trestem za to, že jeho kolega Costa Balboa před startem nedovoleně agresivně zahříval brzdy.

Z nečekaného úspěchu se tedy tešila posádka Callaway-Corvetty C7, Markus Pommer s Jeffreyem Schmidtem.

A Salaquardova Audi? Po Tohuwabohu prvního kola předal Stippler Salaquardovi ležíc kolem 20. místa a Čech se poté s úspěchem propracovával mezi prvních 15, když několik kol před koncem přebrzdil poslední zatáčku a šel do hodin…

Šampionát pokračuje za dva týdny v rakouském Spielbergu.  

Výsledek nedělního závodu:

1. Pommer/Schmidt, Callaway-Corvette C7

2. Weerts/Vanthoor, WRT-Audi R8

3. Niederhauser/van der Linde, Rutronik-Audi R8

4. Hofer/Haase, Land-Audi R8

5. Ellis/Marciello, HTP-Mercedes AMG GT3

6. Ammermüller/Engelhart, SSR-Porsche 91120. Salaquarda/Stippler, ISR-Audi R8 

Text a foto: Roman Klemm

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama