Okamžik napjatě očekávaný všemi fanoušky českého motorsportu se nezadržitelně blíží. První závodní víkend seriálu Formule 2 je doslova za rohem. Vůbec poprvé v historii u toho bude tuzemský tým. Charouz Racing System si do Bahrajnu veze nejen zbrusu nové monoposty, ale také sebevědomí.
Těch premiér je ale více. Nový je například i turbomotor, který vozy pohání. Je mnohem blíže monopostům F1, než u předchozích modelů. Mimo jiné to znamená, že pokud dnes jezdec ze seriálu Formule 2 dostane šanci o kategorii výše, bude schopen se mnohem rychleji přizpůsobit a ukázat, co v něm je. Český fanoušek však technické vychytávky a novinky vnímá tak nějak okrajově. Mnohem více se těší na start „svého“ týmu. Před pár týdny to možná ještě vypadalo, že CHRS bude v roli klasického nováčka a tak trochu otloukánka. Alespoň na papíře se to opravdu zdát mohlo.
Předsezónní testy ale ukázaly, že Louis Delétraz ani Antonio Fuoco nehodlají být jen do počtu. Naopak, podle zajetých časů se mohou směle měřit s nejlepšími. „Už se těším na první závod. Testy jsou fajn, ale ostrý start nic nenahradí. A ambice? Samozřejmě nejvyšší. Jinak ani nemá cenu závodit,“ usmíval se Fuoco, který už v minulosti jeden ze závodu F2 vyhrál. Charouzův tým bude mít veškerou možnou podporu. I proto, že je vlastně juniorkou Ferrari a slavná značka rozhodně nebude chtít vidět své „koníky“ hluboko v poli poražených.
Česká stáj už sbalila oba své vozy do krabic a odeslala je směr Bahrajn. Tam se od 6. do 8. dubna popere o své premiérové body. Okruh Sakhir International měří necelých pět a půl kilometru, první závod se pojede na 32 kol, druhý pak na 23. V prvním případě jezdci ujedou něco málo přes 173 kilometrů, ve druhém zhruba 124,5 kilometru. „Už začínáme být nervózní. Zároveň se moc těšíme, celý kolotoč začne,“ má jasno majitel stáje Antonín Charouz. Tak uvidíme, jak to v Bahrajnu dopadne.