reklama

Petra Hapková se učila samovyšetření prsou, takhle to vypadalo!

reklama

Pražské nákupní centrum Fénix se po roce opět stalo místem, kde se ženy a dívky mohou naučit samovyšetření prsu. Jeho správný postup si zde vyzkoušela i Petra Hapková, dcera hudebního skladatele Petra Hapky.

Edukativní stánek obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius se 26. května po roce vrátil do nákupního centra Fénix. Jednou z prvních žen, která zde prošla „školením“, byla i Petra Hapková, která se rozhodla jít příkladem ostatním ženám protože, ve svém okolí se s rakovinou setkává často a už v minulosti s ní měla nepříjemnou zkušenost. „V osmnácti letech onemocněl můj první přítel a já jsem stála při něm a podporovala ho,“ říká Petra Hapková a doplňuje: „Teď když právě léčbou rakoviny prsu prochází moje blízká kamarádka a toto téma se mě opět citlivě dotýká, jsem se chtěla dozvědět co nejvíc informací.“  Stejně jako Petra si na speciálním fantomu mohou i ostatní ženy ve Fénixu vyzkoušet, jak se samovyšetření provádí a také jak poznat, když se v prsu nachází něco, co tam nepatří. Praktické zkušenosti i užitečné rady od odborníků zde získají denně od 11. do 19. hodiny, až do 7. června.

 Jak se o všem dozvědět?

V předchozím ročníku využilo této možnosti na 4000 žen a dívek, které navštívily náš stánek v obchodních centrech po celé republice během naší road show. A přestože se tady v Praze jedná letos už o naši sedmou zastávku, překvapil nás velký zájem žen hned od otevření stánku,“ uvádí ředitelka obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius Michaela Tůmová a doplňuje i další možnosti, jak se dozvědět informace o správném postupu samovyšetření: „Naše speciální aplikace pro mobilní telefony nabízí nejen postup krok za krokem, ale je především praktickým pomocníkem, který ženy každý měsíc upozorní, že teď je ta nejlepší doba najít si deset minut na samovyšetření.“ Vznik projektu Ruce na prsa iniciovaly před časem samy dívky, které měly rakovinu prsu a chtěly poukázat na výskyt tohoto závažného onemocnění také u mladých žen. Ty, které našly odvahu a podělily se o svůj příběh, zachytila fotografka Petra Ficová a už od samého začátku doprovází tuto kampaň. Preventivní projekt obecně prospěšné společnosti Dialog Jessenius probíhá ve spolupráci s Aliancí žen s rakovinou prsu. Patronkou kampaně je členka výboru České onkologické společnosti a přední česká onkoložka Doc. MUDr. Petra Tesařová, CSc. Mediálním partnerem jsou regionální Deníky VLP.

Věděli jste, že:

  • až 30% případů rakoviny prsu odhalí partner?
  • ročně se počet diagnostikovaných případů zvyšuje až o 7000?
  • 2 miliony žen mezi 20 – 45 lety ještě nespadá do pravidelného mamografického screeningu?
  • rakovina prsu se objevuje i u mužů? Muži tvoří 1% všech karcinomů prsu.
  • karcinom prsu v těhotenství zhoršuje prognózu celkového přežití o 3%, ale v době kojení až o 48%?
  • pokud překonají hormonálně závislý karcinom prsu starší dámy, většinou se dožívají vysokého věku ve velmi dobrém stavu?

reklama

reklama

reklama

reklama

reklama